Datorn iFokus

Datorn

Etikettköp-och-sälj
Läst 1468 ggr
johan
0

InkClub?

Är det någon som har några erfarenheter av Inkclub.com? De har ju bra mycket billigare bläck än många andra butiker, men fungerar allt som man önskar?

Mvh // Johan

AndreasS
0

Johan: Kan bara prata om mina egne erfarenheter av dom.

Men jag har bara haft problem med deras patonet, patroner som torkar snabbt och som har förstört 2 st skrivare för mig.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

johan
0

#1: Tack för kommentaren.

Min kritiska hjärna säger ju att det måste vara något som inte står helt rätt till när dom säljer en patron för halva priset mot i princip alla andra. De påstår iofs att det är original, men det måste ju vara bläckpatrons-outlet eller nåt med deras priset.

Då får det nog bli Webbhallen ändå då. :)

Mvh // Johan

Shilo
0

Första gången jag beställde därifrån, så simmade innehållet i packetet i brevlådan.

Vid reklamation så ville de skicka en ny, men jag ville ha ersättning för min brevlåda, eller ha ordern gratis iaf, men nix det ville inte dom..

Aldrig mer InkClub!!!

Oskar
0

Ingen erfarenhet…men bara namnet samt deras reklam gör att jag skulle vara skeptisk….

johan
0

Ja, visst låter det lite som att man signar upp sig på en livstidsprenumeration på bläck?

Mvh // Johan

Tom
0

Någon sa att skrivarbläck är en av de dyraste vätskorna som finns. Jag tor att det kan vara sant.

En bläckpatron kan kosta max några ören att tillverka och ändå får vi kunder betala hutlösa priser för dem. Om nu inkclub har piratpatroner förvånar det mig mycket att de tar så mycket betalt för dem.

Tom

Scrog
0

Själv har jag bara positiva erfarenheter av inkClub, snabba leveranser och bra bläck som uppfyller min enkla krav. Skriver bara ut enkla saker som texter skrivna i word eller saker från nätet. Skriver inte ut foton så där kan jag inte utala mig om kvaliten.

Tror inte man skall vara allt för kritisk till att de kan sälja så billigt jämfört med orginalen. Som jag har förstått det så säljs ju skrivarna med förlust just för att man tar igen det på det svindyra bläcket. Är inte alls förtjust i skrivartillverkarnas knep och trix, på min skrivare (Epson) gick det inte att skriva ut över huvud taget eftersom det gula patronen var slut. Inte ens fast jag ställde in att et skulle vara svart/vit utskrift.

#6 håller med om att InkClub kan kännas dyra på piratbläck men jämför man med orginal känns det ju oftast som nästan gratis. Antar att de uttnyttjar att de hittat en nisch där de kan tjäna bra med pengar helt enkelt.

/S

johan
0

#7: Tyvärr är de flesta skrivare så. Man måste ha alla patroner, oavsett om man bara skriver ut med svartvitt. Riktigt sopigt faktiskt.

Mvh // Johan

monkan
0

Jag har också bara positiva erfarenheter med InkClub. Ja det kostar lite, men det är halva priset mot orginal. Jag har skrivit foto, text etc och det fungerar för mig.

Scrog
0

#8 ringde faktiskt supporten och frågade varför det var så, fick nått svävande svar om att det kunde bli problem med skrivarhuvudet om någon färg saknades. Kändes mest som en bortförklaring, annars är det nog ett problem de borde kunna lösa men inte är intresserad av att lösa.

/S

Dobben
0

Har beställt därifrån några gånger, och nu när du säger det så har ju faktiskt skrivaren börjar krångla efter det :/ Nu köper jag mest papper och sånt därifrån.

Asa_Sthlm
0

Och jag har köpt från dom i herrans massa år utan att ha haft bläckproblem eller skrivarstrul. Billigt, smidigt och dryyyyygt.

Kanske funkar det bättre med en äldre modell av skrivare och en viss modell av patroner / vissa märken?!