Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1233 ggr
navarro
0

Flyttar till Sverige i september

och behover tips om paket for datorn, telefon och TVprogram. Allt ser valdigt bra ut nar jag kollar in reklamen, men tankte att kanske nagon har erfarenhet om vad som verkligen ar bra. Har ADSL lantbygdslinje, Digital+ och spanska telefonbolaget (liknande Telia) har och betalar var sak for sig det blir 1.200:-/manad. Har sager man att Sverige ar ett bra och billigt land till skillnad for Spanien och att hastigheten ar 100 ggr snabbare. Ar detta sant? I stugan dar jag kommer att bo finns telefonlinje, men en mobil funkar inte for det ligger stora berg i narheten, har detta nagon betydelse for vilken linje jag kan valja? Eller ar det battre att koppla in i min mammas lagenhet dar allt finns i vagguttaget.

JimJ
0

Enda kravet är att telefonstationen måste vara utbyggd för att klara av ADSL-annslutning. Du kan söka på din adress genom de olika operatörerna, om telefonstationen har stöd för ADSL.

Jag vet inte hur mycket ett paket med bredband, telefoni och tv kostar. Men inte mer än 500:- / månad om man tar det billigaste skulle jag tro. :-)

Bredbandsbolaget
Glocalnet
Comhem

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

JimJ
0

Glömde nämna, att bredbandsbolaget är den enda operatören som levererar ADSL utan krav på att man först har ett telefon-abonnemang. Det var så förut iaf, nu vet jag inte om fler har hakat på. :-)

johan
0

Bor du så ute i skogen är nog risken rätt stor att du bara kan välja Telia skulle jag gissa. Iofs inget ont om Telia, förutom att priset är typ högst. Men jag skulle nog hellre välja Telia framför Glocalnet på grund av kvalitet ändå.

Vi har Bredbandsbolaget ADSL, telefon och digital-tv via bredbandsnätetet. Det fungerar alldeles utmärkt. Tv-paketet kostar 199:-/mån (ca 40 kaneler tror jag), Bredband + telefoni kostar runt 400:-/månad. Men vi behöver inte ha något abonnemang alls från Telia, så där slipper man ju 125:-/mån jämfört med många andra ADSL-leverantörer.

ComHem är jag lite nyfiken på att byta till. Inte för för att jag är missnöjd med BBB på något sätt, utan snarare för att deras 24/8 mbit-tjänst tydligen ska fungera rätt bra i vårt hus. Deras telefoni är lite billigare än BBB, men tv-utbudet lite dyrare. Tyvärr har dom dessutom låst digitalbox och kort så det går inte att ta in tv-signalen direkt in i mediacenter. Man måste använda deras egen box.

Mvh // Johan

Hawknestgrove
0

Telia, for ever…. Bäst och inte så dyra. Betalar 299 för 8 mb här. Bra service och händer det att man blir utan i två dagar, så fick i alla fall jag gratis en månad. Tänker Aldrig byta! När det gäller mobiler, så har jag också noll täckning där jag bor.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kaj
0

På BBB kan du testa om du kan få deras tjänster genom att slå in ditt postnummer. Går säkert hos de andra leverantörerna också.

LottaU
0

Ett bra mobilabbonemang är 3. Vi bor på landet och det är det ända abonnemang som funkar här ute.

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

navarro
0

Tack allihop for bra och varierande svar, nu har jag lite att bita i! Hotellrum ar bestallt for sista natten i Spanien, mellan Valencia och Barcelona, sedan blir det 4 natter till innan vi sover pa farjan mellan Kiel och Goteborg sista natten, for att vara lagom utvilade nar vi kommer fram till Varmland. Nar det ar Wifi-anslutning pa hotellen eller vad det nu heter, fungerar datorn utan vidare eller hur gar det till?

Hawknestgrove
0

Lptta, då bor du bra… Här där jag bor, funkar inte nåt! Total rdioskugga för alla mobiloperatörer. Sök på Hökebohult i Näsinge, så får du se vilken fin vit fläck detta är hos alla!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....