Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 704 ggr
emmsaaan
2007-09-11 23:52
0

Fel med data?

Hejsan. Är ny på denna sida för jag vill lära mig mer om data :)

Men jag har ett problem. Jag har en acer-laptop. Försökte installera The sims 2 för ett tag sen. Är det nån som kan sånt? :D Det funkade men hackade som 17. Sen installerade expensionspaketet (hur det nu stavas?) the sims 2 djurliv. Då blinade väggar+fönster+dörrar+dammar röda och det gick inte o fixa :S Har köpt extern hårddisk för jag trodde att det berodde på det. vet nån vad som är felet?

TACKSAM FÖR SVAR :)

Jonet
2007-09-12 00:10
0

Det har hänt mig med. Jag har inte orkat bry mig mer :P

pentsium
2007-09-12 01:00
0

vad har laptopen för hårdvara? jag har för mig att the sims 2 kräver en del, jämför med minimumkraven på fodralert till spelet

att allt blir rött beror troligen på någon bugg, du ska kunna ladda ner uppdateringar/patcher från nån länk i spelet eller på tillverkarens/spelets hemsida

johan
2007-09-12 01:01
0

The Sims är mycket krävande och kräver ett bra grafikkort och snabb processor. Hur stor din hårddisk är mer eller mindre irrelevant.

Bärbara datorer brukar sällan ha speciellt kraftfulla grafikkort, så min gissning att det är det som är felet.

Mvh // Johan

emmsaaan
2007-09-12 18:54
0

Okej. tack. Jag kan ingenting om hårddiskar o hårdvaror o sånt :P Men har misstänkt att det var grafikkkortet. Ska fråga min pappa sen.

Kanske ska få en "burk" data någon gång. Finns det risk för att den också är så eller brukar burkar vara bättre?

Frida
2007-09-12 18:58
0

#4 "Burkar" (stationär dator brukar annars vara ett välanvänt ord) behöver oftast inte ta hänsyn till storleken när en komponent ska sättas in. Generellt sett är det bara att välja ett bra grafikkort som klarar av det man vill och byta ut det gamla mot det nya.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

johan
2007-09-12 20:07
0

Har du en stationär dator är det som #5 säger mycket enklare artt byta ut delar. Ett bra grafikkort behöver inte kosta skjortan.

Mvh // Johan