Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 2974 ggr
jamtonse
0

Se TV med TvOnTime

Hej, hittade i Windows media center att man kunde spela in TV för att se sedan med ett tv-program som heter TvOnTime, 120 kanaler och 299kr/år. jag undrar om man som jag har BBB 100/ och ska köpa en ny dator och platt Tv. Tanken var om det gick att ladda ner till datorn och se det direkt på platt Teven? med programet TvOnTimem?  kan det fungera så är det ju  billigt 299KR/år istället för tex comhem som jag har nu.

johan
0

Nu kanske jag missuppfattat något, men TvOnTime är väl bara en tjänst för att spela in TV via din dator. Dom levererar väl inte TV också?

Jag har testat TVOnTime förut. Du installerar ett program på din media-pc. Sedan kan du komma åt en TV-guide från vilken webbläsare som helst, både via din dator eller mobiltelefon, och säga att du vill spela in program på din dator hemma.

Men du behöver ju ändå ett abonnemang för TV från någon annan, t ex ComHem eller BBB. Jag har själv digital-tv från Bredbandsbolaget och det fungerar riktigt bra trots att jag bara har ADSL.

Mvh // Johan

jamtonse
0

Johan. Tv eller bildskärm måste man hålla med själv. Bostadsrätten där jag bor håller med 12-15 vanligaste kanalerna som är betalas via hyran.jag har inget intresse att spara TV- programmen på hårdisken utan som det står på deras hemsida så har dom 120 kanaler som man kan ladda ner och spara på hårdisken för att se det senare, jag vill spara ner och samtidigt se det på TV eller bilskärmen  direkt. som jag läser det så ska det finnas 120 kanaler att välja på? ser inte att det gäller mitt comhem utbud eller att jag måste teckna ett abboneman hos tex BBB utan att TvOnTime har dessa kanaler?  Om inte detta fungerar så vill jag ha tipps på hur man kan lösa mitt TV tittade utan att ha dyra fasta abboneman med tec Comhem eller Viasat eller andra? Har som sagt redan grundutbudet och lite till betalt via hyran.

johan
0

TvOnTime är bara en TV-tablå som kan styra din dator att spela in program på kaneler du redan har.

En TV-tablå finns även inbyggt i Windows Media Center för de flesta kaneler, så om man inte har ett stort behov av att starta inspelningar från mobilen när man inte är hemma var inte tjänsten speciellt användbar för mig.

// Johan

Mvh // Johan

jamtonse
0

Tack Johan, blir nog att se efter en annan lösning på mitt TV tittande till lågt pris då jag köper ny dator.