Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 933 ggr
Lisa72
0

Kan det vara virus ändå?

De senaste veckorna så har jag haft problem med att datorn jobbar så sakta. Det går inte att ha mer än ett fönster öppet och även då så visar den ofta att sidan ej kan visas. Det är svårt att logga in på Spray-mailen och fast det står att jag har 21 mail i inboxen, så när jag går till inboxen så står det att jag inte har några mail, ungefär som att det inte går att öppna inboxen. Och vid samtal med Spray så sa dom att jag skulle ta bort alla cookies, temporära filer och "Rensa tidigare" och sånt, vilket jag  nu gjort, men den går fortfarande jättesakta. Kan jag ha ett virus fast jag har Spray säkerhetspaket och det säger att jag inte har virus?

Kaj
0

Pröva att starta datorn i felsäkert läge med Internetkoppling och se om det går snabbare då.

Pröva även Microsoft Malicious Software Removal Tool

Sedan kan du pröva Microsofts OneCare online scanner

Slutligen om du vill kan du hämta hem Avast som är ett gratis antivirusprogram

johan
0

Det är nog inte så bra att installera Avast om man redan har ett annat antiviruspaket från Spray. Man ska undvika att ha flera då de förstör för varandra.

Mvh // Johan

Kaj
0

Rätt av Johan. Menade dock att om Sprays antiuvirus inte hittar någo kan man pröva ett annat antivirus program för att se om det är effektivare. Innebär då att man skall avaktivera  (avinstallera) Sprays program innan mna trycker in ett nytt.

De två första alternativen kan man dock köra.