Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 6188 ggr
cloeta
4

Loggas ut från MSN messenger

Är det någon som kan svara på varför jag loggas ut från MSN messenger med ca. 5 min mellanrum. Jag har trådlös uppkoppling på datorena det händer på. Tidigare när jag inte hade router så hände det aldrig och det är bara på MSN messenger det händer.

JimJ
0

Det beror nog på att datorn tappar kontakt med routern med 5 minuters mellanrum, villket gör att din dator inte svarar på nät-packet som MSN skickar ut för att se om du är Online. Då blir du  utloggad. :-)

Hur många tråd-lösa nätverk hittar du? Det kan ju vara så att Windows försöker annsluta till något annat var 5:e minut? :-)

- Jim

johan
0

Jag skulle gissa på att du antingen har svajit bredband, eller att datorn eller routern har någon strömsparfunktion som stänger av ditt trådlösa nätverk när du inte använder det. Typ som en skärmsläckare, fast för nätverk.

Mvh // Johan

JimJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2: Fast strömsparfunktionen ska väl inte stänga av nätverket? Den sänker väl bara ström-åtkomsten en aning mer? Beror kanske vad man har satt för värde.

Men du kan stänga av det om du högerklicka på Den här datorn, väljer Egenskaper och sedan följer de röda markeringarna i den bifogade bilden. :-)

- Jim

pentsium
0

routern blir överhettad och startar om sig lite då och då

Krycke
0

MSN kan vara för***** drygt om det krånglar, får själv att chat-fönstren fastnar i minimerat lägge och inte går att maximera =/

Prova lägga in Trillian  för att se om det är MSN lr din dator… Alternativt kan du ju fortsätta använda trillian, som man kan ha många olika chat-program(ex. ICQ,AIM,MSN) igång i samma program. Trillian löste mitt MSN problem.

lr installera om med senaste version av msn live messenger?

JimJ
0

Annars är Pidgin ett snabbare (och sötare?) allternativ till Trillian. :-)

#5: Pidgin måste du testa! :-)

- Jim

pentsium
0

Gaim finns också, visserligen för linux men jag tror att den finns för windows med

Pigdin ser ju nästan precis ut som google talk…

man kan få msn att se ut så här: http://img314.imageshack.us/my.php?image=untitled4ko.jpg

genom att ladda hem Apatch: www.apatch.tk och sen e det bara att välja vad man vill ha bort genom att kryssa i rutorna, stänga av messenger o sen trycka på Patch knappen.

det går även att ångra om det e nått man saknar.

Hawknestgrove
0

Jim, Pidgin tar inte Skype, va? Å andra sidan, så använder jag kanppt  Skype längre, funderar på att ta väck det. Messenger har jag också vräkt från min dator.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

JimJ
0

#8: Nä, Skype tar den inte. :-)

- Jim

Pussiluska
0

Tack för superbra tips. Använder nu Pidgin och det fungerar toppen. Höll på att bli galen på windows Messenger för det segade ner hela datorn nu på slutet. Vet inte vad som hände med det.Skrattande

Bitte-n
0

Hej!!

Jag har samma problem. Har tidigare kört Msn messenger 7,5 och detta fungerade alldeles utmärkt, men igår då jag skulle logga in så kom de upp att ja va tvungen att uppdatera till live messenger för att kunna logga in. Sagt och gjort, live messenger installerades.. de gick inte många sekunder förrän de började strula. Logga in o ut hela tiden.. ibland så e de lugnt, men för det mesta så strular de järnet här. Har router, men tror inte att de den som är problemet då jag inte haft detta problemet innan med 7,5 versionen.. Vill inte installera nått annat chatprogram, är nöjd med MSN för övrigt, och skulle jag säga att ja skulle installera nåt annat så blir dottern galen..

Bitte-n
0

Nu blir jag snart knäpp… Nu kommer jag inte in alls.. får upp att tjänsten inte är tillgänglig, felkod 8100030d.. Någon som kan hjälpa mig please

Bitte-n
0

är det ingen som kan hjälpa mig?? Det konstiga är att 2 av konton så får jag svaret att de e ovanstående felkod, men ett tredje konto kan jag logga in med, samt att använder jag en annan dator så funkar de andra 2 kontona oxå att logga in på.. :S Har sökt efter information överallt på nätet, men kan inte hitta något svar.

Bitte-n
0

putt…. ingen???????

Shilo
0

#14:

Du bör kanske avinstallera "MSN 7.5"…

Bitte-n
0

men, inte ska ja behöva avinstallera då jag uppgraderat… de har jag aldrig gjort innan… o går jag in o kollar i lägg till o ta bort program så finns inte msn 7.5 kvar… endast live messenger…

Kaj
0

Microsoft har lagt in en automatisk uppdatering som gör att du måste uppgradera till senaste versionen. Detta sker även om du slagit av automatiska uppdateringar. Du kan alltså inte köra vidare med 7.5 utan du måste uppgradera till Windows Live Messenger 8.1 nästa gång du startar messenger (OBS! från och med onsdag i den här veckan vilket gör att du kommer att se det på torsdag eftersom USA ligger efter i tiden mot oss).

Se följande artikel.

Bitte-n
0

# 17.. jag vet att jag måste uppdatera till senaste versionen och det är ju det jag har gjort och det är då som mina problem uppstod.. läs #11-13 så ser du min förklaring till mina problem.. har t o m uppdaterat till betaversionen av live messenger 2008, build 8.5.1288.816.. men inte ens det hjälpte.. Den felkoden jag får upp finns heller inte listad någonstans så jag kan inte får hjälp av den.. :/

Kaj
0

#18, tror du skall vänta tills onsdag kväll-torsdag morgon då Microsoft släpper den senaste uppdateringen. Vet ej om den är olik mot den som kom med förra tisdagens månadspatchar men troligen är det något där eftersom de då angav att en ny uppgradering ev. skulle komma att behövas.

Bitte-n
0

o#19  Okej, ja de kan du ju ha rätt i, gjorde ja kanske en dumhet då som installerade betaversionen av 2008,… :/

Fattar inte att jag inte sett de då jag var inne o läste där.. men men,.. tack för hjälpen :)

Kaj
0

Hittade detta på nätet

kan vara ett problem ifall du har ZoneAlarm.
En annan användare kryssade ur "remember me" boxen och därefter funakde det för honom.

Här är flera tips om ditt felmeddelande med svar ifall ovanstående inte fungerar.
Ett tips verkar vara att helt avinstallera och sedan hämta hem den senaste versionen och installera igen.

Bitte-n
0

Tack för tipsen Kaj, men inget funkar.. har följt de flesta råden som fanns på dessa sidorna.. men inget funkar.. ja får snart spel på detta.. Men det är den senaste versionen som jag har..  det verkar nästan som att problemet ligger hos MSN eftersom när ja försöker logga in ni så är det inte alltid de kommer upp Error, utan de kommer upp a"your connection with windows Live Messenger has been lost, Reconnecting in…. sec" Fast trycker jag på connect now så får jag error meddelandet igen… Jag fattar nada.. de står oxå på något ställe att det inte hjälper att ominstaller.. :S

Bitte-n
0

Inga andra som har dessa problem?????
se #11-13

Kan som sagt logga in med andra konto på denna datorn, men inte mitt o dotterns, provar jag andra datorer så kan jag oxå logga in.. är bara på denna som de strular.. :/

Sessan1
0

För mig strular det inte alls med den  nya versionen av msn. Blev oxå tvungen att hämta hem den senaste versionen. Behövde inte avinstallera den förra, utan det gick över till den  nya på en gång efter hämtningen.