Datorn iFokus

Datorn

Etiketttillbehör
Läst 1368 ggr
AChristian
0

HP SKRIVARE

Hej!

Är det någon som har anslutit en äldre bläckstråleskrivare (jag har en HP Deskjet 890C) till en laptop och fått det att fungera? Har köpt en adapter hos Kjell  & Co med parallel (Printer, IEEE1284) anslutning i ena änden och en USB i den andra. Än så länge har det inte gått bra. Datorn med W 8.1 identifierar adapterns anslutning till skrivaren men skrivaren själv reagerar inte. Därför misstänker jag att den kanske behöver en drivrutin!? Vad tror ni experter?

Christian

AChristian
0

Jag får väl också nämna, innan någon frågar, att jag har en ny Canon skrivare. Men den missbrukar bläck på en nivå som jag ogillar. Min 9-10 år gamla HP är mycket billigare i drift. Den har heller inte så mycket konstigheter för sig med patronrengöringar  i tid och otid som Canon´en (även det tar bläck). Dessutom hänger HP:n med bra när det gäller utskriftshastigheten i jämförelse.

Tack på förhand för ev. svar!

Christian

AChristian
0

Har jag kanske skrivit otydligt……

Record
0

#TS

Adaptern fungerar fint vanligen, försök med nedanstående länk, eller Wind Update.

http://www.driverscape.com/download/hp-deskjet-890c

AChristian
0

#3 Tack för svar! Nu har jag nästan fått ordning på hela "linan" utom en sak. Adaptern var inte kompatibel med W 8.1.  bara till W7. Nästan skandal att sälja en sådan. Kan du tipsa om något ställe där det kan tänkas säljas en kompatibel adapter? Drivrutinerna hade Wind update.

Mvh

Christian

Record
0

Tråkigt , har haft en sådan adapter till Win7 flera år, när ja sedan såg drivers för Win 8 fick du den länken. Tror du inte HP har någon hjälp, eller Windows-update. Tror ja köpte från Clas Ohlsson.

AChristian
0

#4 Kjell & Co har en variant. Skillnaden, förutom att den då alltså är kompatibel med 8.1 (!), är att man först måste koppla originalkabeln till skrivaren och sedan i andra änden ansluta adaptern. Man får en väldigt lång kabel men det kan det vara värt, bara det funkar. Kjell & Co bad om ursäkt för misstaget!

Christian

Record
0

Ja så skall en "slipsten" kopplas och min var kopplad på det sättet o funkade. Du kan ju ha 5 m USB och säkert 10 m med Centronics-kabel. Kanske dags för att skaffa en äldre trådlös printer-växel  om avståndet är större.