Datorn iFokus

Datorn

Etikett: programvara
Läst 1639 ggr
Humility
0

Vad är det för fel på min dator?

Vet inte om jag lagt inlägget i rätt rubrik eftersom jag inte vet vad själva problemet är. 
Det är såhär att min dator har under en väldigt lång tid börjat låsa sig lite när som helst, jag gör inget speciellt när det sker utan den bara låser sig. Brukar alltid ha en film eller något program med ljud i när den låser sig och då låter ljudet jättekonstigt, som att en robot pratar i extrem slow-motion.
Men sen släpper det efter ett tag och det blir normalt igen. Men frågan är VARFÖR det händer från första början? 
Har kollat temperaturerna och dom är okej, har kollat prestanda men det är inget konstigt där heller. Dom gånger det hänt har jag haft Chrome, utorrent och VLC igång. Kan inte hitta om det är något bakgrundsprogram som sabbar eller vad det är, har kollat i Loggboken för datorn men jag hittar inget där heller, inget som tyder på vad problemet kommer ifrån iaf men det finns extremt många fel och varningar där som inte känns så jättebra..

ru4real
0

Hur många aktiva flikar har du igång i chrome? Det kan vara en orsak. Samma med uTorrent, för många aktiva anslutningar (upp och nedladdningar) tar kraft från din dator också. Det är det jag kan tänka mig sådär på rak arm.

Humility
0

Brukar väl ha omkring 3-4 flikar i Chrome, och brukar bara köra en torrent i taget sen efter att det började bli så, men vet inte om det gjort någon skillnad

Kaj
0

Omloggboken har fel och varningar vore det bra om u gav oss några exempel så vi kan se om vi kan utreda vad det kan vara.
Varningar brukar vara OK för det mesta och kan åtgärdas vi behov. Fel däremot brukar man vilja ta tag i direkt om de ex peka på hårdvara eller felande program.

Humility
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så såg det senaste problemet ut när datorn hängde sig. Har tagit bort det programmet helt från datorn

[VSK]
0

Du har ju svaret. Det är Apple som är felet. 🙂

Humility
0

Och det skulle va ett skämt eller?

[VSK]
0

Har datorn kraschat sen du avinstallerat programmet?

Zepp
0

Näe,, han skämtar inte de där Appleprogramen ställer till det hela tiden, har tagit bort massor på jobbet!

Jag tror det fungerar bättre om du ständigt har mobilen kopplad till datorn antingen via kabel eller WIFI.

Rekomenderas att du tar bort allt som har med Apple att göra.. alternativt köper en MAC, alternativt köper en ennan smartphone som kör annat OS!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Humility
0

Men det känns väl rätt onödigt o byta ut allting från Apple bara för det ställer till det så…? Skiter inte ut pengar direkt. 
Måste man köra med det där Apple mobile device då? Jag har ju min iPhone kopplad till mitt Wifi men inte genom sladd. Eller hur menar du?

Zepp
0

Det är för att synka mobilen med datorn.. funkar nog på en Mac!

På en PC ställer det bara till bekymmer.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kaj
1

Apple och Windows är ingen bra kombination oavsett.

Ditt kernel-power problem med event id 41 samt kernel -pnp med event id 219 tyder på att du har problem med drivrutiner.
Eftersom du samtidigt får problem med Apple applikationer skulle jag se till att uppdatera samtliga apples drivrutiner från deras hemsida.

Drivrutiner i alla former är det som oftast ställer till med problem eftersom de som skriver koden inte alltid tar hänsyn till Windows specifikationer om vilka adressutrymmen respektive enhet verkligen ska och får använda sig av. Är man då heller inte Windows certifierat utvecklare så är det ännu större chans att de tullar på adressområden i koden som egentligen borde tillhöra andra enheter. Därav kraschar Windows för det blir ett s.k internt fel i Windows som Windows inte förväntade sig.