Begränsad inloggningstid?
Vet någon om det finns möjlighet att på ett enkelt sätt begränsa inloggningstiden på en vanlig hemdator? Så att barn inte kan sitta på nätet hur mycket som helst, utan att det hela är tidsbegränsat? Vore himla smidigt =)
Det finns ett program som heter Childcontrol som min kompis pappa använde för att kompisen inte skulle sitta förlänge vid internet.
I Windows Vista tror jag det finns viss "barnkontroll".
Mvh // Johan

Mina föräldrar har windows XP. Hur hittar man program till det?
Internet är fritt och ska inte begränsas!
#4: Livet att leva som barn är också fritt, den tiden ska inte slösas bort vid en dator! :-)
#2 Det stämmer bra det. Fick hem min Vistalaptop igår och har utforskat den lite. Nu fattas bara att bredbandet kopplas dit.

"Bättre att slösa bort sin ungdom, än att inte göra nåt alls med den.."

jag håller med dig Izze!
#5 man slösar inte bort livet vid en dator…
och vem har sagt att man inte kan vara barn när man sitter vid datorn??

Det finns ju en anledning till att internet behövs begränsas i just det här fallet.. Och datorer leder ofta till ett beroende som gör att skolarbete och andra aktiviteter blir lidande.
Men är det ingen som vet om det finns något program man kan ladda ner till windows xp?
"Enuff is a computer and Internet timer and a parental control. It allows parents and facility administrators to control the amount of time users (children, employees, students, and visitors) spend on the computer, whether playing games or surfing the Internet. You can control which applications and programs can be used by each user. When access time is expiring, the user is notified twice before time runs out, allowing them to save their work."
Går att ladda ned en begränsad gratis-version här. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

man borde ändå inte blockera aller begränsa, censur är inte bra i något som helst sammanhang!
#11: Nä, du har rätt. Man borde låta alla ungar sitta vid datorn dygnet runt, utan begränsningar. Strunta i läxor och social kontakt. Titta nyfiket på porr och lära sig hur man tillverkar egna bomber. Världen skulle bli en mycket bättre plats att leva på då, eller hur? :-)
Vänliga hälsningar
- jim Johansson

Tänk om jag visste om det programmet när du Jim var barn! 
Jo det är bra att det finns begränsningar för jag vet hur det kan drabba barnen i slutändan när läxorna blir liggandes och dom bara vägrar vara utomhus på dagarna trots sommar och solsken! Och det finns mycket på nätet som inte är bra för barnen så vuxna bör ju finnas med och hålls koll.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Tyst nu mamma! :-)

Barnkontrollen i Vista kan du bestämma vilka tidpunkter som dina barn får surfa på. Du kan även blockera vissa typer av webbplatser. Däremot tror jag inte det går att bestämma att de nebart får surfa en viss tid (t ex 120 minuter).
Blev just grundad för att jag begränsade mammas inloggningtid på hennes vista när jag var sur.
net user Mirjam [/TIMES:18:00-21:00 Måndag-Söndag]
tror det var så jag skrev in i kommandotolken på hennes dator och hon gav mig det onda ögat på sekunden…