Hur slipper man mobileclub?
Varje månad dras en massa pengar från min dotters mobil. Hon har tydligen skickat efter en bild eller signal eller nåt nån gång. Nu vet vi inte hur vi ska bli av det. http://wap2.mobileclub.se är adressen. När jag letar mig dit hittar jag inget sätt att bli av med de ständiga mailen från cluben och tillhörande pengadragande.
Nån som vet hur vi ska göra?

Ring dit och försök få kontakt med de. Om de vägrar så skriv om det här precis som du har gjort nu så får de dåliga omdömen på Google…
Ta bort länken här dock. För det ger de ju högre googleranking. Då gör du ju reklam för de…det vill du ju inte.
Du kan också vända dig till ARN..
Det står på förstasidan hur man avslutar…
http://www.mobileclub.se/
Om din dotter är under 18 så får hon inte teckna sådana prenumerationer utan målsmans tillåtelse och då kan de inte heller kräva betalt.
Jag tycker att det är fult att man måste avsluta sin prenumation per kategori…jag förmodar att ni inte vet vilken kategori hon har prenumererat på.
Om man inte vet det så är det ju ganska svårt att avsluta.
Men ring till dom på nedanstående nummer.
Support
Om du har frågor ring vår kundtjänst på 08 22 56 13 (Öppet vardagar 09.00 - 16.00) eller maila till support@mobileclub.se Om du är under 18 år krävs målsmans tillstånd! I samband med att du blir medlem accepterar du att mobileclub.se kan skicka erbjudanden till din mobiltelefon. Alla tjänster i denna annons är prenumerationstjänster.
_Tjänstedistributör:
Emode Mobile Services AB,
Östemalmsgatan 87 b
SE-114 59 STOCKHOLM.
_

Jättetack!

Efter ett kort samtal med vår kommuns konsumentrådgivare ringde jag Mobileclub. De spärrade min dotters telefonnummer så hon inte kan skicka efter nåt mer därifrån. Och de pengar som dragits från hennes telefon (300 kr) sätter de in på mitt bankkonto. Det löste sig bra och den som jag pratade med var mycket tillmötesgående.
Snyggt! Skriv gärna en rad på Konsumentmakt i fokus om hur man gör för att bli av med dem.
Vänliga hälsningar
Niklas
Det tycker jag var imponernade service. Jag hade fördomen att den typen av företags hela affärsidé var att lura in folk i prenumerationer, men det verkar ju faktiskt som att jag hade fel. I alla fall i detta fallet. Ibland är det så skönt att ha fel. :)
Mvh // Johan
**Dom har verkligen jätte bra service. Jag ville inte ha alla dessa erbjudanden och fick inte tag på rätt nummer att smsa LIST till så det gick 10kr varje gång jag försökte smsa. Jag fick bara nåt konstigt svar tillbaka. Så jag ringde upp deras kundservice, och väntade 10 minuter och fick inget svar. Så jag trodde att jag blivit blåst på pengar. Men efter ett tag så svarade dom och var jätte trevlig och hjälpte mig att bli av med reklamen som smsades till mig några gånger i månaden. Och pengarna som man slösat fick man tillbaka.
**
Tur att det löste sig för er. Jag har haft liknande problem, men inte lika tur. :-)
Jag öppnade ett abonemang med en sommar-kampanj hos ett liknande företag, där man kunde få ladda ned hur många låtar, spel och bilder, som man ville, till sin mobil, för 50:- / månad under hela den sommaren.
Min mobil hade stöd för Java och WAP, villket krävdes för att tjänsterna skulle fungera. Jag blev medlem på grund av att jag ville ha en massa mobil-spel att skifta mellan, när jag hade tråkigt. Det stod klart och tydligt på hemsidan att spelen ska fungera på min telefon.
När mitt abonemang började och jag skulle ladda hem ett spel, var man först tvungen att skicka ett SMS med en kod, för att då få tillbaka ett SMS med en WAP-länk till spelet. Kostnaden för SMS´et och WAP-tiden hade jag ju inte räknat med. Desutom fungerade inga spel, fastänn min mobil hade stöd för Java och det stod på hemsidan att spelen skulle fungera till min telefon-model.
Jag ringde upp företaget, de berättade då att min mobil inte har något stöd för varken WAP eller Java. De var mycket envisa i det, hur mycket jag än sa emot. Jag bad om att få mitt abonemang uppsagt och behövde då skicka ett SMS som kostade 15:- + operatörens avgift. De gav mig instruktioner på hur jag skulle göra och slängde sedan på luren utan att säga "Tack", eller "Hej då". Dryga tant! :-)
Då hade jag gjort av med nästan en hundralapp sammanlagt, på absolut ingenting! Support-telefonen använde sig dock av ett 020-nummer, så det var gratis, villket var tur eftersom jag pratade ganska länge. :-)
Så dålig service, ändå ett av de större företagen inom mobil-tjänster.
Julia beställde en gång ett mobil-spel till min mobil, utan att jag visste om det. De drog 30:- för det. Jag ringde upp det företaget (inpoc.se) för att höra efter så det inte var något abonnemang. De var mycket trevliga, skrattade och började prata om både livet och väder. De erbjöd mig pengarna tillbaka, men jag tyckte 30 spänn var lite av en strunt-summa. Dock bad jag dem skälla ut Julia och hon fick säga förlåt, det var nämligen inte första gången hon beställt någonitng utan att fråga om lov. Men något abonnemang var det inte. :-)
I längden tjänade jag dock mer pengar på att köpa en data-kabel från Teknikmagasinet för 299:-, ladda ned spel och musik till datorn och lägga in dom på mobiltelefonen manuelt. :-)
Några mobil-tjänster tänker jag aldrig köpa igen. Även om jag stött på både trevliga och otrevliga support-personal.
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Jag är tydligen också medlem i mobileclub och när man ska logga in på deras hemsida för att avsluta medlemskapet så fungerar inte hemsidan. Jag har inte heller wap på min mobiltelefon, så jag förstår inte riktigt hur jag blivit medlem. Dessutom är jag under 18 år.
Eftersom jag inte ens kan använda det jag betalar för (vad det nu än är) så tycker jag att det är väldigt onödigt att betala för det.
Gör ett besök på Multigames istället, där är ringsignalerna gratis