Bildstölder på nätet
Jag är medlem på en community där stulna bilder förekommer. Det kan vara bilder från olika sidor på google eller från proffsfotografers hemsidor (som iofs också ligger på google). Dessa bilder måste godkännas på sidan med svensk upphovsrättslag som hänvisning. Det tycker jag verkar lite skumt. För att godkänna något som man i många fall vet om att är stulet borde räknas som medbrottsligthet . Dessutom hävdar många av bildtjuvarna att det är de som har fotograferat/ritat bilderna (och även här vet man ofta att det är motsatsen), det är ju om något mot allt vad lagen heter. Så hur är det egentligen?
Vilken sida är det då?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Tråkigt med bildstölder. Om någon påstår sig ha fotograferat en viss bild så bör han också kunna bevisa det genom att ha ett "tungt" original av bilden i sitt fotoarkiv på datorn. De flesta bilder "lättas" ju vid webbpublicering, och ENDAST fotografen har kvar det tunga (många MB) originalet på sin dator.
#0. Det är den västa hemsida som finns, jag har deras skapade och dess crew då dem inte gör någonting för att förhindra bildstölderna.
#1. Jag gissar att hon menar stallet.se (bli inte sura på mig nu för att jag säger namnet…)
#3 Antar det med men även på snyggast.se *.com* kan det oxå vara där fann jag bild på en kattunge jag fött upp samt tagit bilden på. Den sajt värden brydde sig inte för 5 öre att jag anmälde..

#3 "Crew" får inte göra något åt bildstölderna om inte bildägarna anmäler varje bild de hittar som de har fotograferat själva…
#5 Men jag anmälde ju bilden som var min inlagd av annan medlem.
Varför inte göra en liten omärkbar vattenmärkning på sina bilder då har man iaf ett litet bevis på att det är en egen bild.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
#7. Hur gör man det? :)

kolla i JAlbum den har den saken under en av sina knappar. nu har jag inte kvar den för en HDD krach tog allt . men om du söker lite så kommer du att hitta den 

Den märkningen som deviantart har på sina bilder (eller på medlemmarnas bilder, om medlemmarna själva vill ha bilden märkt) är sjukt effektiv. Men ja.. Den sidan (comunityn) är hänsynslös -.-
#9 Jag använder ett program som heter Photographer's Power Toys. Jag fick med det på en skiva som låg med i tidskriften komputer för alla för nått år sen.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek