Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 3946 ggr
Fridaaaa
0

Uppdatering av Flash player

När jag ska ladda upp bilder på facebook i album säger den att jag måste installera senaste versionen av Flash player för att kunna ladda upp flera bilder åt gången och det har jag gjort men det kommer upp samma hela tiden. Och har startat om datorn också. 

"Du måste uppgradera Flash Player

Du måste ladda ner och installera den senaste versionen av Adobe Flash Player för att kunna visa det här innehållet." 

Står det.

Hur ska jag göra för att det ska kunna fungera? Har google chrome, win 7

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hippoteket
0

När det kommer upp för mig brukar jag stänga webläsaren, öppna nytt webläsarfönster och försöka igen. Brukar fungera här i alla fall.

(fast jag använder Explorer)

Fridaaaa
0

#1 Hjälper inte. Startat om datorn också men kommer upp så var gång ändå :/ Så kan bara ladda upp några gå åt gången :/

Ladydragon
0

i google chrome så är Flash player inbyggd så du kan inte uppdatera Flash för sig

Fridaaaa
0

#3 Har sökt flash player på google chrome och även googlat men kommer inte upp någonting, på något sätt måste det ju gå att uppdatera :/

[0123]
0

Är Google Chrome verkligen bra då? :/ Har du testat att prova nån annan webbläsre som Mozilla Firefox t.ex? :)

[greenseng]1
0

Jag får likadant. Men efter ett dygn så brukar det försvinna. Är förmodligen en bug i Flash.

Zepp
0

Webbläsare är rena djungeln.. numera bör man minst ha tre olika, för alla uppdateras hela tiden och rätt vad det är så hinner alla mjukvaruutvecklare inte med!

Pröva med IE!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaaaa
0

#5 Ja jag trivs allra bäst med chrome. Testat FF, IE, Safari och Chrome och trivs allra bäst med chrome.

#7 IE kommer jag aldrig installera på datorn, tycker att den är skit.

#6 Varit så 2-3 dagar nu.

Zepp
3

Hjälper inte vad du tycker.. man behöver IE i vissa situationer iallafall, det är bara att vänja sig!

Fridaaaa
0

#9 Jag håller definitivt inte med dig. Du har din åsikt och jag min åsikt, thats life.
Men åter till tråden (handlar inte om vilken webbläsare man anser är bäst eller inte).  Och kommer inte använda IE för det är inget måste och det löser inte problemet heller.

[0123]
5

Törs jag säga att Frida kanske låter lite grinig för att ingenting fungerar som hon vill? 😃 Inget illa menat förstås det är bara en allmänn uppfattning :)

Fridaaaa
1

#11  Bara för att man inte skriver smileysar är man inte grinig/sur eller liknande. Jag har skrivit helt neutralt hela tiden. . Så nix du har fel.  Uppfattade dock #9 som inte speciellt trevlig men är så jag utläser det som skrevs där i alla fall.

Jag vill ha hjälp med det jag skrev i #0, och att byta webbläsare löser inte problemet 😉 Speciellt inte att byta till en kass webbläsare (för mig är den kass, och kommer inte ändra åsikt kring det, då jag har testat den förr när det inte fanns mycket att välja mellan) 😉

Zepp
2

Då kommer den här! 😉🙂

Grejen är fortfarande att olika funktioner kräver olika webbläsare.

Fridaaaa
0

#13 Ja det finns det men denna funktionen finns även på chrome men något som inte stämmer bara, fungerat hela tiden innan. Så vill ha hjälp att lösa problemet inget annat. Så enbart tips och råd om det tack 😉

[0123]
0

Jag tror jag har hittat nånting som du kan testa om du vill, Se bara till att du läser noga och ordentligt steg för steg så kanske det hjälper! :)

https://helpx.adobe.com/flash-player/kb/enable-system-flash-player-google-chrome.html

Zepp
0

Fördelen med Chrome är annars att man inte behöver Flash Player?

Fridaaaa
0

#15 Testade nu, hjälpte inte 😕

Fridaaaa
0

#16 Flashplayer finns till tillägg i chrome som man kan lägga till. 
Men för att kunna lägga upp som jag beskrev i #0, måste man ha det tydligen men vill inte fungera ändå trots att det finns 😕

[VSK]
0

TS, blockerar du javascript eller flash i nåt tillägg?

[0123]
1
Fridaaaa
0

#20 Det mesta av det har jag redan provat, testade det andra med men hjälpte inte :/ Testade att använda FF, fungerar inte där heller 😕 Så kanske någon bugg på FB då?

#19 Hur menar du nu?

[VSK]
0

Ja om du har installerat tillägg som blockerar detta. För isf så får du det felmeddelande du får.

Fridaaaa
0

#22 Nix inte installerat några tillägg. Kunde inte hitta något sånt bland tilläggen eller liknande heller :/

[VSK]
0

Okies

[0123]
0

#21 Jag letar som en galning faktiskt :P Har du provat att installera om den senaste versionen av Google Chrome UTAN att uppdatera Flash Player? Eftersom den tydligen redan finns med i Google Chrome installationen :)

[VSK]
0

Vad händer om du installerar om Chrome då (offline installation) på den befintliga installationen 🤔

Fridaaaa
0

#25 Flash player vad jag tvungen att lägga till som tillägg. Fanns inte innan jag gjorde det dvs inte när jag installerade chrome första gången.

Fridaaaa
0

#26 Kan testa och se om det hjälper.

[VSK]
0

Jag håller tummar och tår att det kommer funka sen 👍

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär kommer det upp hela tiden :/

[VSK]
0

Fast du uppdaterar Chrome med offline versionen?

Fridaaaa
0

#31 Japp 😕 Startade om datorn också men hjälpte inte heller 😕

[0123]
0

Installerar han Flash Player till rätt mapp och så då? Fast om inget fungerar så kan det vara en bug elr nåt på FaceBook, jag har ju hittat flera inlägg på "FaceBook Help Center" som är över ett helt gamla och ingen tycks få nån lösning elr nånting :/…….Tråkigt att det inte fungerar jag som kände mig så hjälpsam :(

Fridaaaa
0

#33 ja jättetacksam för hjälpen, synd att det inte fungerar :(

Zepp
0

Den där rutan såg konstig ut, den kan knappast vara Flash Players egen sida?

Hämta den på originalsidan.. dvs hos Adobe.. och ingen annanstans.

[VSK]
0

Jag är inne på lite av det Zepp skriver i inlägget före. TS, sniffa trafiken och se vart du försöker hamna nånstans då du trycker på installera flash (när rutan dyker upp). Skulle kunna vara till en server som smittar datorer med skadlig version av flashplayer i värsta fall. -alltså inte till Adobe.

TS, kan du köra annan webbläsare där flash fungerar? Eller blir det samma felmeddelande?

Fridaaaa
0

#35 Man kommer till Flash players sida när man klickar där dvs orginalsidan.

#36 Testade på FF och kom upp samma.

[VSK]
0

Okies.

Ladydragon
0

#30 tycker oxå den rutan ser skum ut o nån sådan har jag nog aldrig sett på Facebook

använder själv Google Chrome o när jag laddar upp foton till Facebook så är det alltid en bild åt gången…är det ens meningen att man på nåt vis ska kunna ladda upp fler åt gången?? 🤔
i för sig så är jag jättenöjd med att ladda upp 1 foto åt gången så jag har koll på det hela

[VSK]
0

Klart det går ladda upp flera bilder samtidigt. Ligger de i samma mapp så är det bara markera med musen eller ctrl+alt om du vill ha med alla bilder i mappen, så länge de inte är mer än max bilder åt gången på fb. Har ej räknat vad max bilder på inlägg är, men gissar på 40 kanske.

Fridaaaa
0

#39 Ja man kan ladda upp flera bilder åt gången och har man alltid kunnat göra så länge jag haft facebook vilket är några år nu 🙂 När man laddar upp bilder i album som jag gör och det kanske blir 20-30 bilder är det lite drygt att ladda upp en i taget eller som det visar i #30.

#40 30 bilder på ett inlägg är det från mobilen i alla fall men går mer om man skapar ett album 🙂

[VSK]
0

okies… 🙂

Fridaaaa
0

Men vill fortfarande inte fungera av någon anledning😕
Testat att avinstallera det på datorn plus ta bort inlägget och testat att installera var och en för sig men samma sak ändå 😕

[VSK]
1

Du får nog avinstallera Chrome och rensa i registret med nåt bra städprogam samt kanske skanna burken efter fulkod. Det är det enda jag kan komma på så här på rak arm.

Fridaaaa
0

#44 rensar inte ccleaner?

[VSK]
0

Inte specieltl mkt. Du behöver en regedit-editor med sökmotor med deletefunktioner. Jag fixade en dator förut där AV hade blivit förstört, så det varken gick att uppdatera eller avinstallera, och AV-tjänster var avstängda. I såna fall så är det bara rensa i registret som gällde.

Så jag skulle tro du får avinstallera Chrome, och även flash om du har det installerat till andra webbläsare och rensa filer samt registret. Funkar inte detta, så får du nog googla.

Fridaaaa
0

#46 Har googlat men kommer inte upp något kring det vad jag kunde hitta, sökt och sökt :/
CCleaner blev jag rekommenderad, tror det var här inne, och sades att det tog bort mycket hmm….  

Har bara chrome just nu på datorn. (tog bort FF igen)

[VSK]
0

Har du viss vana med datorer och säkerhetsbackuper mm?

Fridaaaa
0

#48 Vana vid datorer men inte så haj på det med säkerhetsbackuper och så.

Zepp
0

Tycker hur som helst att det är skumt, du skall inte behöva Flash Player alls i Chrome.. och framförallt inte för att skicka foton.. iomed att det programmet inte har något som helst med det att göra!

Såå, varför inte avinstalera tillägget och strunta i uppmaningen.

[VSK]
0

Ska du mickla i registret mm så behöver du göra säkerhetsbackup.

Fridaaaa
0

#51 Får se om jag vet någon som kan sånt

#50 Som jag skrivit i tråden har jag redan testat att avinstallera tillägget och även den som är på datorn, var och en för sig och även båda samtidigt men det hjälper inte.

Jag ska inte skicka foton jag ska lägga upp i album på facebook. Och många åt gången går inte om det inte fixar sig med flashplayer på något sätt :/

Zepp
0

Har du kikat i loggboken?

Då är det Facebook som kräver Flash Player?

Har du spärrat active X?

[VSK]
1

Jag testade nyss på fejjan. Man behöver inga plugin för att kunna skicka upp en fil.

Zepp
0

Har ingen fejja alls, men Flash har inget att göra med att skicka filer.. det är för att se olika flash animerigar!

Tror mer på att fejjan kräver flash för att man skall se vad man gör?

Men som sagt vad.. Chrome har andra sätt att se de sakerna utan tillägg.

[VSK]
1

Flash är ju till för rörlig bild, så det vore väldigt märkligt om fejjan hade flash som krav för bild.

Fridaaaa
0

#54 Lägga upp bild kan jag också göra.

#55 Ska som sagt inte skicka bilder utan lägga upp bilder i mina fotoalbum (för mig är det skillnad på att skicka bilder och att lägga upp bilder).

#53 Loggbok?

Zepp
0

Windows loggbok!

Om det står något där när du försöker.

Och Flash player skall inte ha något som helst med hur du skickar bilder, bara på hur du sen tittar på dem.

Fridaaaa
0

#58 Aldrig hört talas om och aldrig sett. Vart hittar man det?

Zepp
0

i kontrollpanelen, där loggas allt som händer, bland annat fel.

Fridaaaa
0

Denna?

[VSK]
0

Ja du har ju en mapp där som heter "Windows loggar".

Men jag tror helt enkelt att du fått in fulkod i din dator som lurat dig att försöka installera Flash på en manipulerad sida. Istället för Flash så installeras annan/nyare fulkod.

Har du sniffat din trafik när rutan kommer upp? För att se alla requests menar jag.

Fridaaaa
0

#62 När jag klickar på det som kommer upp på facebook kommer man till orginalsidan för adobe och det. Kan det verkligen vara att den installerar en "fulkod" då?

"sniffat"? :P

[VSK]
0

Jag kan ju inte säga att det är så, men man kan ju börja fundera. Vad händer om du går till denna sidan?

http://www.ultrasounds.com/

Sniffa betyder exakt det de låter. Alltså kollar all trafik som webbläsaren (i det här fallet) genererar.

[VSK]
0

Så här ser mina requests när jag tryckte på "startknappen" på fejjan. Här ser man alla förbindelser.

Fridaaaa
0

#64 Klickar jag på den länken kommer jag till detta:

[VSK]
0

Några sajter här.

[VSK]
0

Så du får ingen fråga om att installera Flash mao?   Ja då kan du vara rätt säker på att du har nån fulkod som är relaterat till fejjan. -hade du inte haft korrekt installerat Flash på den sidan du fick av mig så skulle samma fönster komma upp igen där du blir ombedd att trycka på länken till "adobe". 

Här har du Adobes test för Flash, vilken version du har samt vilken som är den senaste versionen. 

http://www.adobe.com/software/flash/about/

[VSK]
0

Det finns en anledning till att jag blockerar reklam och annat oönskat.

Fridaaaa
0

#68 Inte när jag enbart klickar på länken nej

#69 Jag har adblock på chrome xD

[VSK]
0

Vilka filterlistor då, och vad har du för koll på dina DNS-anrop?

Tydligen så räckte det iaf inte. På nåt sätt så måste du skanna igenom din burk efter fulkod, för nåt vajsing är det iaf. 

Som du skrev så för du ingen förfrågan om att installera Flash på adobes sida när du går dit, vilket betyder att ditt Flash funkar perfekt. Så därför så har du nån fulkod i din dator som aktiveras när du är på fejjan. -finns liksom inget annat.

Fridaaaa
0

#71 Filterlistor, DNS-anrop och sånt säger mig ingenting 😛

Men varför kommer man till orginalsidan då? För mig är det inte logiskt xD

[VSK]
0

Hur vet du att det inte är en kopia av adobes sida du kommer till om du inte sniffat trafiken?

Fridaaaa
0

#73 Därför att jag varit på den sidan flera gånger tidigare och känner igen den. Exakt samma adress också 🙂

[VSK]
0

Okej bra. Då återstår problemet då varför det endast händer på fejjan då.

Fridaaaa
0

#75 Ja jag har inte fått fram vad det kan vara :/ Googlat och googlat men finner inget svar :/ Frågat folk på facebook men ingen av mina vänner(som sett statusen) har samma problem :/

[VSK]
0

Du har ju å göra, om du skulle få tråkigt nån dag mao.

Rita-S
0

Du är inte den ända som har problem, Frida.  Ser ut som fler än dig har problem ser det ut till.. jag har inte möjlighet att kika på denna tråden här på jobbet då vi egentligen inte får öppna fejjan här men du kanske hittar nåt tips på sidan där?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Fridaaaa
0

#78 "skönt" att höra att det inte bara är jag.  
Tack ska kolla in den sidan.

Rita-S
0

De få sekunderna jag tillät mig att sniffa fort på sidan ser det ut som ett flertal har problem via IE, men jag såg något ymt om även firefox och chrome, så det är inte alls säkert det är i anknytning till IE. Kan vara nyaste version av chrome ställer till det? Jag vet faktisk inte, men jag var tyvärr tvungen att stänga ner sidan fort då det är en "smisk på stjärten"sida att ha öppen på jobbet 😃

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Fridaaaa
0

#80 Nej förmodligen är det inte pga att de använder just IE då jag använder chrome :)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.