Billig dator från medison
Jag lade precis en beställning på 2st laptops från Medison. Jag litar inte fullt på Medison som säger att jag borde ha datorerna om 3 - 5 veckor. Medison består utav endast 5 anställda. Jag undrar hur de har tid att administrera tusentals beställningar världen över.
Har du beställt en laptop från Medison?
Klockan sju ikväll ska företaget ha presskonferens om sin dator.
Klockan 19:00 idag, ska Medison hålla presskonferens i Stockholm med endast reportrar inbjudna. De ska tydligen visa upp datorn man beställer och svara på frågor. Det ska bli kul att få läsa aftonbladet (som jag annars hatar) imorgon. :-)
Medison har sagt att de får över 8.000 mail per dag och att de försöker svara på alla mail personligen. Det låter ju otroligt eftersom de endast är 5 personer. Nu ska de ha tid att hålla en presskonferens också. Kanske har de en stor mängd praktikanter? De räknas ju inte som anställda. Stackars människor. :-)
I villket fall som helst, hoppas jag på att jag får mina två laptops. Jag har inte hört att någon har fått dessa laptops ännu. Företaget som har hand om faktueringarna, har lovat att inte ta betalt föränns varorna har skickats iväg. Det gör att jag känner mig lite tryggare iaf. :-)
Jaha, nu tog dom ju betalt ifrån mig iaf! :-)
2007-08-01
Res. köp
2.095,94
Är det nu jag ska bli orolig? De hade ju lovat någonting helt annat. :-)
Läste tidigare idag att pengarna ligger hos något företag som bara betalar ut dem till Medison om de levererar varorna.
Hur betalade du, med kort? Då har du en extra säkerhet, om du inte får vad som utlovats så får du tillbaka pengarna av banken.
Hm….men är inte de lappetopparna lite klena? Kollade på dem när jag googlade….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Dom är hyffsade. Med lite mer RAM, så fungerar även Photoshop och Lightroom bra. :-)
Jag tänkte dock köra Linux på dem, men inte det medföljande Fedora. Tidigare använde jag en 450 Mhz dator med 128 Mb i RAM för att det skulle flyta på riktigt bra med Gentoo och lite eyecandy. :-)
Nu har de haft sin presskonferense och de hade inga goda nyheter att bringa för min del. De kunde inte säga om alla datorer kunde levereras. De svarade heller inte på många frågor angående leverantörerna. På datorn de hade med sig för att visa upp, hade de skrapat bort serie-nummer och tillverkarens information på baksidan. Medison säger att de inte vill avslöja tillverkaren då många av deras kunder kommer tycka sig bli särbehandlade angående priser.
Desutom var det någonting om frakten som förbryllar mig. När jag lade beställningen på de två datorerna, stod det att jag skulle få fri frakt eftersom leverans-adressen var lokaliserad i Sverige. Men under presskonferensen, sade Medison att en frakt-avgift kommer att skickas ut. Den lär bli dyrare än själva datorn! Konferensen spelades in och kommer att läggas ut på internet imorgon. :-)
De första datorerna kommer att levereras om två veckor enligt Medison. Men om jag inte hört någonting gott från kunderna efter det, så kommer jag att avbryta min beställning. :-)
VD´n för Medison planerar föresten att bli Sveriges nya stadsminister. :-)
"_Datorerna skeppas till Holland, och Medison betalar aktuell moms. Frakt ingår INTE i priset, och UPS som ska sköta leveranserna i Sverige kommer att ta betalt för denna i efterhand av beställaren (antagligen vid själva levaransen).
På påpekandet att den infon inte syntes vid beställningen på 2CO blev svaret "jaha?, men vi skriver ju det på vår sida". Inte direkt förtroendeingivande - jag återkommer till detaljerna i vad som sades om leveranser om moms senare._
Jag påpekade också att köpevillkor, garanti etc inte fanns på Medisons sajt, i strid med svenska och EU-konsumentköplagar. Jaha blev svaret även där, och ett löfte om att se över även den infon."
- Anders Nyman, Cint
Leverans omkring 15 augusti sade herr VD vid pressträffen igår. Tror du på fullaste allvar att du kommer få dina datorer. Det gick inte få någon prisuppgift angående frakten - den kanske blir högre än priset för själva datorn???

Det är klart att jag tror jag kommer få datorerna. Annars skulle jag inte ha beställt dom. :-)
Jag sitter och lyssnar på konferensen nu. Det är ljud-filer på 2 timmar sammanlagt. Återkommer snart med vad som sagts. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

hm,,,låter lite skumt allt det här tycker jag.. jag hoppas att beställarna inte blir snuvad på sina pengar i alla fall….
ska blir intressant att följa detta för priset verkar vara bra..
VD:n påstår även att han ska ställa upp för statsministerposten. :) Seriöst…
Mvh // Johan
Nu försvann mitt kladd-paper som jag skrev i Office samtidigt som jag lyssnade på konferensen. Strömavbrott! Jag har nog aldrig varit såhär sur! :-)
Jag vågar inte skriva mera, ifall det blir ström-avbrott igen. Ni får själva ladda hem ljudfilerna och lyssna om ni är intresserade. :-)
Ljudfil 1 (16 Mb. Inledning och allmän information)
Ljudfil 2 (41 Mb. Pressens frågor)
Det mesta som sägs är dock ointressant. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

det finns väl restaurering av förlorat arbete i word? har inte provat själv men har för mig att johan pratade om det i nån tråd för länge sedan
Jo, de brukar sparas i någon dold fil, men inte den här gången. Kan du gissa hur sur jag blev, när två timmars arbete bara försvann sådär! :-)
Lite nya data idag angående Medison:
Vi väntar med spänning på referat o dina datorer. de ska ju komma nästa vecka?

Det blir nog till att titta i månen efter dina burkar, Jim..tråkigt nog.
Inte riktigt, riktigt ännu, täkner jag avboka min beställning. Jag litar fortfarande på att jag får minna datorer. :-)
Om de absolut inte hade några datorer, varför tror ni då dom skulle försöka få ihop ett samarbete med ett frakt-bolag för? Nu blev dom ju nekade ett samarbete med det här företaget, men det finns ju helt klart flera andra. :-)
Shilo, nu låter du som min sambo. Så negativ! Varför ska vi tro att datorerna inte kommer? Gläds med Jim i stället och jag är i alla fall nyfiken å vad det är och blir!
Tack Gunilla! Du är nog den allra första som hoppas på mig i den saken. :-)
Men självklart finns det datorer iaf, annars skulle inte Medison anlita fraktbolag. :-)
För 5 minuter sedan, kom pengarna tillbaka på kontot, fastän jag inte har avbeställt någonting. Väntar och ser om det har hänt flera. Annars mailar jag 2CO och ber dem fixa det här! Jag vill inte hamna sisst på kö-listan att få en laptop nu! :-)
Måste ligga bra till som "Årets företagare" hehe.. goa gubbar.
Tydligen är det fel hos 2CO. Det har hänt andra, ända sedan beställningen, att pengarna har kommit tillbaka till kontot utan anledning. Det skulle räcka med att maila dem och sedan betala in pengarna igen för att fixa till allting. :-)
Min beställning är kvar och jag väntar fortfarande på datorerna! :-)

#20:
Jag är inte negativ, bara lite pessimistisk..kallas för erfarenhet.
Om ett erbjudande låter för bra, så är det vanligtvis också.
Jag gläds med Jim om han får sina burkar, till utlovad tid & pris.
Då håller jag tummarna igen för Jimpan! Vet hur det är att vänta! Det strulade rejält för mig med min lappe-toppe och det från ett välkänt företag… De hade dribblat bort min beställning.

Läste just att det är ytterligare 2 veckors försening…
Om de lyckas få ut några datorer på marknaden så är det klart intressant. Tror många har behov av en billig dator, själv skulle jag kunna tänka mig en som extradator ute på landet.
Oskar
Om de drar ut på leveranserna tillräckligt länge är har priserna gått ner så mycket att de kan tjäna pengar på datorerna…
Tom
Jag hade helt glömt bort min beställning på datorerna. :-)
När jag har fått datorerna, är det första jag ska göra, att maila och klaga på den långa leverans-tiden. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Absolut1 Kräv att få något som plåster på såren. JAg fick en lappe-toppeväska , mus och en USBhubb
Eftersom dom här laptopsen är så billiga, så ska jag kräva en extra! Då lär jag få vänta lika länge på den och kan klaga och försöka kräva på ännu en till! :-)
Haha, Aja roligt med nya datorer men varför köpa så klena ?, Synd att Medison ska sjabbla bort det hela genom att slöa sådant med frakt o etc.
För att de var otroligt billiga och jag inte hade råd med någon annan. Sveriges billigaste bärbara dator som jag har hittat, kostar 4.500:-. En begagnad 450 Mhz, kostar över tusen-lappen. Då blev ju de här datorerna kraftulla om man gämnför i prestanda och pris. :-)
Jag hade inte tänk köra annat än Linux på dem ändå, så det spelar ingen roll hur klena de är igentligen. Datorn jag använde innan den jag sitter på nu, var en 700 Mhz med 128 Mb RAM. Så jag lär inte bli annat än nöjd, även om det inte är någon gamer-dator. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Alla nyheter om Medisons tusenkronorsdator
Ännu fler nyheter hittar man på www.medisonscam.info. Är länken nere, testa då medisonscam.blogspot.com. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Och vilken jävla sida de har. Går knappt att läsa den. Absolut inte anpassad för personer som har funktionshinder (vilket jag inte har men har ändå problem att kunna se text på sidan).
Leverans av datorer från Medison????????
Japp, inom 24 timmar får vi veta om det är fejk eller på riktigt. :-)
- Jim

jaha hur vart det?? kom det några datorer??

Det gäller ju att de leverarar snart för nu läste jag att de mer etablerade leverantörerna håller på att ta fram budgetalternativ.
#42: Imorgon ska datorerna vara levererade.
#43: Sony har redan en bärbar dator som kostar 2500:-, den är desutom kraftfullare än Medison datorn. :-)
- Jim

Har du fått din dator,Jim?
Nä, inte ännu. Jag har inte fått mitt mail om att datorerna har skickats ännu. :-)
2CO gav mig tillbaka alla pengar för några veckor sedan. Jag mailade dem och fick som svar att det har blivit någonting fel hos dem. Tydligen har det hänt många att pengarna har kommit tillbaka utan anledning. Jag skickade in pengarna igen, men de kunde inte lova om jag skulle hamna sisst i kön eller inte.
De som får sina datorer nu, är de som var först med att beställa. Det är ännu ingen som vet antalet datorer som har skickats iväg.
- Jim
"Idag skall Medison leverera datorerna"
Undra om JimJ har fått sina två datorer nu??
http://www.idg.se/2.1085/1.118775

Jag trodde du hade avbeställt datorerna, JimJ?
Turerna kring Medison fortsätter - hur skall detta sluta? Finns det fortfarande någon som tror att datorerna finns i verkligheten?
http://www.idg.se/2.1085/1.115325

verkar hopplöst det där med datorerna,,tycker det luktade unket på engång,, och mer övertygad är jag nu…
JimJ fick du dina datorer?
De har fortfarande chans att göra så som jag föreslog i #31…
Tom
Jimpan, var är du???? Vi saknar dig!!!!! INte bara på den här tråden…….ÖVERALLT där du brukar vara!!!
"Det kommer inga datorer från Medison"