Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 692 ggr
johan
0

Bara dåliga nyheter i mail?

Idag fick jag ett mail från en kund. Min spontana tanke var "vad är det som inte fungerar nu då?" och blev genast lite irriterad. Men när jag öppnade mailet så skrev han bara att dom nu kommit igång att använda det vi levererat och att dom var nöjda med allt.

Tänk ändå att vissa saker är så förknippat med något jobbigt. För mig är telefonen på jobbet helt synonymt med att det är någon som stör.

Tänk ändå om fler kunde spontant höra av sig för att säga att allt bara är bra. Man blir så glad av sånt.

_Dear Johan and Helene,

I received the invoice and have forwarded it to our Accounts Payable team.  The macro is working very well and I would just like to say thank you for all  your help and efforts with this project.  Please pass on my thanks to Andreas as well.  
_

Har ni liknande upplevelser?

Mvh // Johan

Niklas
0

Ja, det är inte vanligt att någon hör av sig och berättar att en leverans var bra även om det är det normala. Jag brukar försöka att komma ihåg det själv, men det är lätt att glömma när allt fungerar.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Christina
0

Åh vad kul.  Och jag tror stenhårt också på att vi blir bättre av beröm.

Pia
0

Ja absolut! Mer rosor behövs:)

Visst är det så, speciellt med vissa avsändare, så "förväntar" man sig dåliga nyheter och klagomål. Det finns alldeles för gott om folk som bara höra av sig när det händer tråkiga saker… De allra flesta borde bli bättre på att bara höra av sig med ett "hej, att fungerar finfint, vi är så nöjda" lite oftare - så enkla ord kan verkligen göra en dag!

johan
0

Ja, man blir så mycket mer vänligt inställd till att hjälpa till lite extra också om man anar att det finns en belöning i andra änden..

Mvh // Johan

Niklas
0

#4: Ja, och ändå behövs det ingen märkvärdigare belöning än beröm. Det är egentligen helt otroligt "billigt" för att få ett jobb gjort extra bra.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Perb
0

Konstigt att, fast de flesta vet det, vi är så extremt dåliga, de flesta av oss, att ge den lilla uppmuntran som betyder så mycket.
Idag är det ju dessutom busenkelt att bara maila lite "ros" till den som gjort ett bra jobb. Vi är ju snabba på motsatsen oftast.

Kul att höra att konsten inte är helt bortglömd, men detta verkar ju vara en utländsk kund. Är vi generellt sämre på att ge beröm, eller var det en tillfällighet.

Per

Faxlin
0

Jag tror tyvärr är att vi Svenskar är sämre på att berömma våra Medarbetare eller leverantörer eller över huvud taget de vi har i vår närhet. Tyvärr.

I dagens media samhälle är det så lätt att skicka några vänliga ord, konstigt att vi inte gör det oftare.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars