Windows Longhorn blir Windows Vista
Enligt IDG idag blir det officiella namnet på Windows Longhorn Windows Vista istället. Förkortas WV?
Låter som ett rätt märkligt namnval tycker jag. Vista betyder väl utsikt eller utseende på spanska, låter som att det enda som MS tänker fokusera på är det nya GUI:et i Longhorn.
Vad tror ni andra?

Ja, det var ett byte till det sämre. Inte minst då jag tycker att namnet "Windows Vista" känns mycket krångligare att uttala än "Windows Longhorn"…
Personligen tycker jag att årsnamnen är bra. Tycker Windows 2006 eller Windows 6.0 hade varit ett bra namn.
// Johan
Mvh // Johan

Ja avalon är den stora nya enskilda nyheten i LH, vilket är det nya fönsterhanteringssystemet Inte ett år förtidigt, kanske något år för sent dock. Om man jämnför med funktionaliteten i Tiger (Os X) så verkar Avalon vara försenat med 1 år minst.
Tycker att man skurit alldeles för mycket i funktionallitet på LH för att det egentligen ska vara en intressant platform.
---
Hann det nya WinFs komma med, eller fick det också hamna i väntelådan?
Mvh // Johan

Det har sipprat ut om kommer bara delvis med för att hjälpa användare att hantera sina personliga filer.
---