Ny bättre Sökmotor på gång
Äntligen något bra!
Inom kort startar en ny oberoende och etisk sökmotor för Internet. Så nu kan ni slänga alla andra korrupta sökmotorer i skräpbingen (speciellt den andra som börjar på G och som avlyssnar privatmeddelanden olagligen).
Den nya sökmotorn är baserad på Oberoende, Frihet och Sanning istället för avlyssning, manipulation och korruption.
Den nya sökmotorn heter: www.GoodGopher.com
Ju mer vi använder denna istället för de andra korrupta, ju bättre blir det.
Trodde GoDuck var oberoende frihet 🤔
Intressant!

Eller kanske startpage.com. Där får man google-resultat via en proxy. Problemet med nya sökmotorer är att de sällan är särskilt bra på att hitta det man letar efter.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Ankan använder ju sökmotorer men filtrerar bort möjligheterna till snokerier. Så det är väl fel att säga att det är en riktig sökmotor mao.

Ser nu att sökmotorn i #0 främst är riktad till dem som på fackspråk brukar kallar för "crackpots". Inriktningen verkar inte vara att undvika spårning av vem som söker på vad utan att undvika oönskade sökresultat. Jag förutspår flopp.
Oki 🙂
Till VSK!
Om du menar Google med mera, så sysslar de med precis sådant jag nämner här ovan. Det är redan bevisat faktamässigt. Inga snygga grejer. Bör undvikas till varje pris.
Nej, jag menar https://duckduckgo.com/
Till Jonas Duregard!
Att kalla någon för "crackpots" som du gör här ovan visar inte bara vem du är (en liten rädd person som har ett överdrivet behov av att hävda sig på grund av dåligt självförtroende och som fortfarande tror att saker är säkra och trygga bara för att någon annan har påstått att de är "vetenskapligt" kontrollerade). Bekvämt eller hur, då kan man ju undvika att behöva ta jobbiga beslut och ansvar själv och istället skylla på någon annan (kritisera). Vem tror du betalar en så kallad "vetenskaplig" undersökning? Och vem ha något att vinna på ett visst resultat som kommer ur en sådan "vetenskaplig" undersökning? Detta visar även hur litet utvecklad du är (you're the one beeing screwed).
Kan också säga att även du är mer andlig än vad du vill tro, men du har inte kommit dit i din utveckling ännu. Man kan nämligen inte bli "icke andlig" som människa, eftersom det ej handlar om vad man gör, utan vem man är (fakta). Du kommer att bli väldigt förvånad, besviken och arg inom en snar framtid och det är en förutsägelse eller vad man i "mina" kretsar skulle kalla en profetsia, det vill säga, samma sak som de vetenskapliga på Nyheterna "spår" dagens väder med.
Ett gott råd till dig ifrån mig - Uttryck dig inte om områden du själv ej är insatt i eller har egen erfarenhet av "pysen", det kan slå tillbaka (lagen om karma).

#9 "Att kalla någon för "crackpots" som du gör här ovan […]"
Jag menade inte dig eller någon annan specifik person utan allmänt om sidans målgrupp.
"(en liten rädd person som har ett överdrivet behov av att hävda sig på grund av dåligt självförtroende och som fortfarande tror att saker är säkra och trygga bara för att någon annan har påstått att de är "vetenskapligt" kontrollerade)"
Oj, det var mycket information ur ett litet ord 😃.
Resten av ditt inlägg verkar handla om något helt annat än sökmotorer…