Datorn iFokus

Datorn

Etikettdatorköp
Läst 6918 ggr
corneliaingmarsson
10

Sims på chromebook?

Hej!

Jag ska köpa en datorn (bärbar), har inte så mycket pengar så det måste vara under 5000 kr. Jag har funderat på att köpa en Chromebook för att de är billiga och verkar vara bra för mig.

Ska ha den till att kunna surfa, skriva skolarbeten (kommer nog använda google drive), kolla på filmer/serier (swefilmer), kolla på youtube, lägga över bilder och lyssna på spotify.

Den enda nackdelen är att man inte kan sätta in en cd/dvd.  Däremot så finns det  istället en sån lös som man kan köpa och sätta i cd/dvd och sedan koppla till datorn vilket jag har tänkt köpa.

Jag vill kunna spela sims 3 på datorn och min fråga är nu om man köper en sån som man kan ha cd/dvd i, kan datorn klara av det spelet? Den datorn vi hade innan klarade inte av det och började lagga jättemycket och ibland stängdes den ner när jag försökte. Om det inte går att spela sims på chromebook finns det istället en annan dator som passar? vill helst ha en liten dator, ca 13 tum för att den ska vara lätt att ta med och för under 5000 kr.

tacksam för svar!

johan
9

Nej, du kommer inte kunna köra Sims på en Chromebook. Sims kräver Windows eller OSX (mac) och Chromebook kör inte något av det.

Mvh // Johan