Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1230 ggr
lollynonna
0

"bekräfta ditt twitterkonto"

Hej! Jag har inte twitter,och försöker då inte skaffa heller. Men varje dag kommer ca 20 mail " bekräfta ditt twitterkonto, Lina Tommes" För det första heter jag inte ens Lina Tommes! Det är så sjukt störande och dessa mail tar upp mycket plats så att jag inte se mina andra mail. Jag tar ju bort dem men de kommer ju tillbaka. Hur får jag bort det?
Försöker någon registrera på min email?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Sindri
0

Någonstans i ditt mailprogram skall du kunna blockera mail från en viss avsändare.
Problemet kan dock vara att såna där mail är automatiskt genererade och byter avsändare då och då.
Som en tröst så brukar det komma i "skov" och sedan slutar de.
Men kolla först att blockera avsändaren.

lollynonna
0

#1 Okej. Men jag hittar ingenstans där man kan blockera :( Jag har outlook eller hotmail. Alltså hotmail i adressen men jag ser mina mail på outlook :) Men det har kommit i över ett år dessa mail, förut var det bara ca 2 per dag.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

hannaj98
0

Det går att blocka mail på de allra flesta mail sidorna. Vilken mail använder du? Alltså tex Gmail eller hotmail eller så?

TjockaBerta
0

Det är ett gammalt konto,2012, som bara använts tre gånger. Konstigt att det inte stängs när det inte verifieras.

>>>Malum domesticum<<<

Karmatarerskanise
0

Det går att blockera även i  Hotmail.

hannaj98
0

Har inte Outlook själv, men jag hittade dessa instruktioner när jag googlade så du kan ju testa. 

Kontrollera din lista över blockerade avsändare

1. Från sidan för inkorgen i Outlook, klicka på kugghjulet och välj Fler e-postinställningar 
  2. Klicka på Betrodda och blockerade avsändare under Förhindra skräppost.
  3. Klicka på Blockerade avsändare.
  4. I listan över blockerade avsändare, välj det namn eller den domän (d.v.s. den del av adressen som kommer efter @-symbolen, såsom hotmail.com) du vill inte kunna ta emot e-post från och klicka sedan på<< Lägg till i listan.
lollynonna
0

#5 Hur gör man då?:) Hittar inte riktigt.

#4 Ja det tycker jag med. Mailen skickas om och om och om hela tiden och nu är jag då trött på alla mail om twitter. Det kommer även samma att jag ska registrera ett facebook konto, men jag har inte facebook och försöker inte skaffa.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Sindri
0

I min Outlook gör jag såhär;

Markerar mailet. Öppnar fliken Meddelande högst upp så att en meny kommer fram. Där väljer jag Spärra avsändare. Då kommer en ruta upp att den avsändaren har spärrats och rutan frågar om jag vill ta bort alla mail därifrån från den aktuella mappen.

lollynonna
0

#6 Tack! Ska prova då nästa mail kommer.

#8 Jag ska prova det med, tack så mycket :)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

beem
0

#9 Du ska blockera nu - inte vänta på nästa mail.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

lollynonna
0

#10 Ja men nu precis innan så råkade jag radera alla mail,och jag kommer inte ihåg vad adressen som skickar är 😕 Väldigt störande ja

// Linah 

SolGerbilsidanSol

beem
0

#11 Ja ibland är man lite för snabb 🙂

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris