Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1358 ggr
Sessan1
2007-10-08 01:21
0

ftp program?

Hej, vet inte om det här är rätt ställe att fråga om?

Jag har ju ganska nyligen byggt en ny hemsida. Har ett ftp program som heter: smart ftp. BBB hade en uppdatering för några månader sedan med sin mailserver. Efter det så fungerar inte mitt ftp :( Ngn här som kanske vet ngt om man kan byta port eller så? Jag ska försöka ringa till BBB oxå om det. Vill ju kunna uppdatera hemsidan igen. Den har nu stått stilla på grund av att jag inte kommer åt mitt ftp att uppdatera :(   Jag kommer in där, men det går ju inte att uppdatera :(:(

NGn som vet ngt om detta?

Tacksam för svar!

johan
2007-10-08 14:23
0

Vad skulle uppdatering av deras mailserver att göra med ftp?

Får du något felmeddelande?

Mvh // Johan

Kaj
2007-10-08 15:56
0

BBB har en tjänst som heter Servicecenter som du laddar ner till din dator. Den kan hjälpa dig med inställningar och felsökning. Jag har inte testat den själv men du kan ju pröva för att se ifall den ställer om rätt port till ditt FTP program.

Så här säger BBB om FTP:
"Du ska skicka dina filer till ftp.bredband.net, du måste där logga in med användarnamn och lösenord (samma som för Mitt Konto). Du kan antingen logga in genom ange ftp://ftp.bredband.net i adressfältet i Internet Explorer och lägga över filerna genom att dra och släppa. Alternativt kan du använda ett ftp-program, exempelvis Cute FTP (för PC) eller Transmit (för Mac)."

Du måste även aktivera utrymme för det konto du vill lägga upp hemsidan på. Läs mer här