Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 818 ggr
kia1
2007-10-11 23:31
0

Winows vista

Jag har problem med mitt mail program i windows vista.

Om jag är ute på en websida och vill kontakta dem via deras email länk så går inte det, Det kommer upp en ruta där det står att outlook inte fungerar. Men det är ju inte outlook i vista.

Jag installerade office paketet kan det vara det som ställer till det?

Det blir inte bättre fast jag har avinstalerat det. vet någon vad det är för fel.

adressboken är oxå knepig, det går inte attskriva ett mail direkt därifrån.

johan
2007-10-12 01:58
0

Använder du något mailprogram i Vista? Om du har webbmail, typ Hotmail, Gmail etc så fungerar det inte att klicka på e-postlänkar. Då får du kopiera adressen istället och skapa ett mail i webbklienten.

Mvh // Johan

kia1
2007-10-12 10:22
0

Nej, jag har ingen web mail (tror jag inte i alla fall) utan jag har telia.

johan
2007-10-12 13:38
0

Jo, men surfar du till en webbplats för att läsa mail, eller öppnar du ett program typ Outlook, Windows Mail, Eudora eller liknande för att läsa dina mail?

Mvh // Johan

kia1
2007-10-12 14:05
0

Jag öppnar windows mail.

När jag ringde till suporten sa de att det måste vara det.

Kaj
2007-10-12 15:46
0

Windows Mail är det nya namnet på Outlook Express som fanns i tidigare versioner av Windows.

Men visst kan du använda vilket e-mail program du vill. Du behöver inte använda Windows mail.

Om du har office suiten så kan du pröva och använda "riktiga" outlook för att se om det funkar då.

technobooy
2007-10-13 03:36
0

jag har Windows vista. hemma hos mig har musen har promblem den flyttar jämt ändå man inte rör den.

annars funkar bra men ibland är nåt konstig med programer i internet.

Jag har inte haft nån gång i mailen i windows mail,kamrat och luna storm och iFokus.

technobooy
2007-10-13 03:42
0

jag har office paketet också men jag har aldrig haft nån promblem i internet.