Få ner film storleken
Tänkte sätta ut filmsnuttar på min hemsida, max 10 MB stor, har klippt bort mycket i en film jag filmat med min kamera och då bkev den ändå 15 MB och bara 10 sek. lång.
Har sett hemma filmer som är dryga 2 min. och max 10 MB stor,, hur gör dom?
formatet är AVI, finns något annat man kan konvertera till som gör filen mindre?

I Windows Movie Maker 2 kan du publicera din färdiga film till olika format. Om du väljer för webb eller för e-post kommer den bli liten.
I annat fall kan du hitta ett program som kan konvertera och komprimera din film till mpg, quicktime eller wmv t ex.
Mvh // Johan

ahaa.. tack,,,
ska testa..,.

Att göra om den till WMV format brukar göra den mindre.
men precis som johan nämnde kan du i Movie maker själv välja hur mycket den skall komprimeras. Välj funktionen exportera till. Där väljer du filformat och hur mycket den skall reduceras mha de värden som finns att välja där.

hittar inget exportera till i Movie Maker 2,,, 
Arkiv, Publicera film…
Mvh // Johan

Ja så var det det hette johan.

Skall kolla lite hemma i morgon och försöka återkomma.
jag att jag använt funktionen i Movie maker och är nästan säker på att jag kunde välja filformat åxå.

#9 ok,, toppen om du vill göra det 

Hittade på en sida att movie Maker endast klarar output format WMV och AVI. Men jag skall kolla i varje fall.

#11 oj..ok,, men du behöver inte lägga ner för mycket tid och jobb på det…. 
#8: Välj video för bredband (150 kbit/s) så bör det bli liten, men ändå rätt ok.
Mvh // Johan

Johan, samma frågor ställs om och om igen. Skapa en nr 14 (FAQ) där dessa besvaras. Som t e x
Videokonvertering: http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Bildkonvertering (jag ansvarig): Bifogad
Reffa sen till denna så kanske vi slipper inlägg om Movie Maker.

#13 tack er hjälp och för att ni tog er tid.