Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1003 ggr
Perla
2007-10-19 15:07
0

Microsoftproblem

Idag har jag bara haft fel på alla program från microsoft. Allt ifrån Word till Internet Explorer och Windows Live Messenger (op-XP).

Vartenda program jag använder har stött på trubbel och måste avslutas.

Är det någon som har nån idé om vad det kan bero på och hur man kommer tillrätta med det?

(Igår funkade allt som det skulle.)

johan
2007-10-19 16:45
0

Skulle gissa på att du antingen fått någon update från Windows Update igår som gör att din dator krashar, eller så har du installerat något program själv, fått något virus eller fått något hårdvaru fel.

Du kan ju börja med att se om du kan göra en systemåterställning för igår. Du hittar dessa under Start, Alla program, Tillbehör, Systemverktyg, Systemåterställning.

Kolla i Kalendern som finns där om det gjorde någon återställningspunkt igår eller förrgår.

Mvh // Johan

Perla
2007-10-19 19:30
0

Tack för tipset, Johan. :)

berra
2007-10-21 16:01
0

Hur långt kan man backa med återställningspunkten?

AndreasS
2007-10-21 16:04
0

#3 Så långt som det finns en återställningspunkt i kalendern. *tror jag iaf*

Kanske är bäst och låta Johan svara på detta

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

johan
2007-10-21 21:25
0

#3: Det beror på hur mycket utrymme som reserverats för återställningspunkter. Normalt sätt har jag för mig att det är 5% av diskens storlek. Så det beror med andra ord på hur stor din disk är, hur mycket saker du installerar och lite andra faktorer.

I Systeminställningarna (högerklicka på Den här datorn och välj Egenskaper, eller tryck Windows-tangenten+Pause) kan du anpassa hur stor del av disken du vill använda för systemåterställning.

Mvh // Johan