Gratis FON-router
Om du bor i Stockholm på en central adress vid en gata med mycket folk, eller vid ett café eller liknande så är möjligheten stor att du kan få en gratis FON-router.
Hej!
Du har anmält intresse att få en gratis FON-router hemlevererad! Det kommer vara öppet för intresseanmälningar för att få en router ända fram till den 5:e maj. Veckan efter detta datum så skickar jag ut meddelande om du har fått en FON-router eller inte.
Leveranstid för FON-routern är lite osäker för tillfället. Jag inväntar besked från FON i spanien om när de kan levereras upp till sverige. Kommer återkomma om detta i det brev som skickas ut till er som får en. FON vill invänta så att ni som får en router får en med den senaste mjukvaran vilken skall släppas i de närmaste dagarna.
De adresser som premieras är stockholm city adresser där man har ett fönster som vetter mot en gata med mycket trafik av människor, fik, restauranger, mötesplatser och liknande.
Vill du sprida detta meddelande och få även andra att anmäla sig så vill jag ha följande information tillskickat - fullständigt namn, adress, e-mail och telefonnummer. Anmälan kan skickas till ralf@fon.com
Svenska FON?s blog (www.fon.se) har uppdaterats med bland annat bilder, film och presslänkar från FONs lanseringsfest.
Trevlig helg!
Härligt! Ju fler vi är tillsammans!
Tom
Det framgår inte i mailet ovan, men FON ger alltså bort 200 routers för Stockholm. Om man dessutom väljer ut centrala adresser så bör det bli hyfsat lätt att koppla upp sig på stan.
Jag är med och väntar på routern. Blir kul att kunna surfa fritt i stan.
Vänliga hälsningar
Niklas
Det är roligt att se hur FON går mot "reglerna" och delar ut modem gratis bara för att de tror på sin idé.
Tom
Trevligt, jag får en gratis FON-router 
_Hej!
Du har tidigare anmält intresse för att få en FON-router och jag kan meddela_ att du tillhör den skara människor som kommer att få en! Intresset har varit stort och vi har prioriterat tilldelning till de adresser som vi anser vara av centralt läge i stockholmsregionen.
Kartorna över FON-accesspunkter i stockholm/sverige har nu kommit upp, kika in på http://se.maps.fon.com/ för att få en bild av vart det redan idag finns Foneros. Kartorna är idag tyvärr inte 100% korrekta, detta innebär framförallt att det finns fler FON-accesspunkter än vad som idag är utmärkt på kartorna. Detta gäller framför allt när man kommer utanför tullarna i stockholm. FON spanien håller på att arbeta med detta och förbättringar i karttjänsten kommer löpande att göras. Karttjänsten i sin helhet kommer dock inte vara helt klar i sin första fas förrän en bit in på hösten.
FON-routrarna kommer att skickas från spanien till sverige idag eller imorgon och jag kommer därför så fort vi har fått in dem att höra av mig till dig igen om vart och när de kan hämtas.
Om du inte har varit inne på FON på ett tag så surfa in på www.fon.se och läs vad som hänt sen sist!
Hälsningar,
Ralf