Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 881 ggr
Tom
0

MS Outlook skicka & ta emot?

Jag vill att Outlook automatiskt ska kolla om det finns några nya mail när jag startar programmet. Är det någon som vet var man gör den inställningen?

Tom

johan
0

Det gör den väl automatiskt? Om inte, så gå in i Verktyg, Alternativ, fliken Konfigurera e-post, trycka på Skicka och ta emot och ser till att dina konton är med i gruppen Alla konton. Här kan du också ställa in hur ofta du vill kolla efter nya mail automatiskt. Standard är 30 minuter, men jag vill ha kortare.

Mvh // Johan

Tom
0

Tack Johan. Jag har ställt in allt på den sidan men jag kan inte välja att den ska hämta mail när programmet startar. Ska det göras automatiskt?

Jag har låtit Outlook få lite tid på sig när jag startar programmet men ingenting har hänt. Sen när jag trycker på skicka och ta emot kommer det några mail.

Tom

Pia
0

Min Outlook tar emot automatiskt när programmet startar, säkert att alla rutor är ikryssade…?:)

Tom
0

Jag gick in och tittade på alla inställningar utan att röra en endaste inställning och nu fungerar det som det ska. Datorns vägar äro ogrundade… ;-)

Tom

Kaj
0

Gå in på Alternativ, välj Konfigurera e-post. Under skicka och ta emot kan du ställa in att du skall skicka och ta emot