Överföra vhs till dvd mm
Kanske fel forum, men jag undrar var man kan få sånt gjort och vad det kostar? (även videokamerakasett till dvd)
Men om någon vill svara på hur man gör via sin egna dator så vassego… Vi har nåt som heter firewire eller nåt sånt men som inte funkar eller är installerat.
Putt…ingen som kan svara..

om du har firewire i datorn och firewire i videokameran så är det bara o sätta en kabel emellan och ladda hem drivrutiner till FW korttet i datorn om du inte har det (kolla i enhetshanteraren vad det e för något kort och google på det o se om du hittar några drivare)
sen öppnar du Win Movie Maker och "fånga från videoenhet" eller liknande o börja spela in…
därimot för att lägga över VHS så behöver man en enhet till datorn som kan ta in kompositvideo eller s-video signal tex: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=23610608
sen e det bara att koppla in videon via svartkontakten öppna movie maker och fånga in video
Jag vet att man har kunnat få det gjort i Expertbutiker. Minns inte priserna men det är ganska mycket pengar… Kan vara värt det ändå kanske för o bevara sina gamla ovärderliga filmer! :)
Clas Ohlsson har alla prylar du behöver för att föra över VHS till DVD. Priset ca 600kr.
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Min jobbarkopis köpte nogon USB-pryl för videoöverföring för ca 500kr. Jag ska försöka ta reda på vad den heter.

Som Mondeo säger. Claes O har en adapter dit du kopplar in din VHS till. Sedan är det en USB koppling mot datorn. Det kommer även med ett program som gör att du kan enkelt överföra VHS filen till datorn och få en DVD fil
Tackar för svaren!