I-Tunes vs Mediaspelaren
Vilket program är egentligenj att föredra, i-Tunes eller Mediaspelaren? Ja det frågar man sig verkligen!
'
Det där är ju väldigt mycket en smaksak. Personligen gillar jag ju Mediaplayer bättre framför iTunes.
Jag tycker det är lättare att hitta i Windows Mediaplayer.
Mvh // Johan

Media player är inte alls så trevlig längre, tycker att den mer och mer känns bloatad!
---
Mediaspelaren ser mest ut som en fjortonårings sminklåda, herregud vilken soppa. iTunes äro stilrenast utav stilrenast, precis i samma stil som det mesta Apple gör idag.
Jag är miljöskadad vill jag tillägga då jag är lycklig iPodare :) Där är iTunes oumbärligt.
>> Mans : Det var riktigt bra ljud i Apollo faktiskt, tyckte mig kunna höra ganska rejäl skillnad. Då är jag urkass på sådant och det hördes tydligast skillnad på dåliga högtalare.
Först och främst så är jag Winamp-användare sedan typ 1996. Så mediaspelaren har gått bort fullständigt när det gäller musik. Sedan jag installerade iTunes så tar den allt mer över mitt musiklyssnande. iTunes är liksom allt man vill ha, precis så som man en gång tänkte sig att musiken borde organiseras och vara tillgänglig. När iTunes (4.9) nu även innehåller en podcast-funktion så är jag helt såld.
Mediaspelaren är dock favoriten när det gäller att spela upp videofiler. Det fungerar och den innehåller inga jobbiga reklam-prylar.
poike, och de andra som kör iTunes och gillar podcasts, så har jag ett litet tips. Detta funkar bara tillsammans med den amerikanska iTMS (Music store) så ställ er i den först, sedan:
1) Kör denna URL i er webläsare: http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewPodcast?id=73663807
2) Välj sedan Subscribe på den podcast som kommer upp, vips sedan får man varje tisdag en radioprogram som presenterar ny häftig musik som lagts till iTMS. Den ligger som vanligt under "Podcasts". Notera den lilla finessen att "album art" skiftas för varje skiva som presenteras :P Klickbart också så man kan köpa, men det länkar just nu endast till amerikanska affären som sagt.
Schysst sätt att presentera ny musik!