flash
Hej, jag kan inte ladda ner flash på min dator, jag går in på sidan där man laddar ner och trycker på install know , men sen blir de bara ett kyrss i rutan. vrf går det inte? , ngn som vet ?
tack i förhand :)
mvh bea
ingen ? :/
Var har du försökt ladda ner det? Är det på Adobes hemsida?
ja, på adobes
Vad är det för ruta det blir kryss i? Får du inget felmeddelande?
när ja tryckt på install know så kommer de upp en ruta där man ska trycka på något för att fortsätta installationen men de blir istället i hörnet ett rött kryss
Prövade precis och här funkar det bra, bara att välja version i dropdownmenyn och sedan trycka på download.
Man måste ju ha ett konto hos Adobe, är du inloggad?
Vänta lite nu, du sa att du inte kan ladda ner det, eller? Eller är det installationen som inte fungerar?
Edit: Dessutom undrar jag om det är Flash eller Flash Player du menar…
asså när ja trycker på install know så händer det inget mer
När jag installerar FlashPlayer, för att kunna se Flashanimationer i min webläsare, så laddar jag först ner en fil som heter install_flash_player. Det är den fil du får när du trycker på "Get Adobe Flash Player" på Adobes förstasida. När jag sedan dubbelklickar på den så installeras FlashPlayer, jag behöver alltså inte trycka på Install now någonstans. Är det detta du försöker göra? Ser det annorlunda ut för dig? Beskriv gärna lite mer detaljerat.
#9: Jag tror det är annorlunda i IE.
Mvh // Johan
Jimj, den första bilden du visar så gör jag, men inget popup fonster kommer upp, sen händer det inget mer.
Du ska inte få upp ett popup-fönster. Det ska dyka ned en gul ruta allra längst upp på sidan som du ska trycka på och välja "Inastall ActiveX Control". Eller ser du inte någon gul ruta ens?
Först kanske jag borde fråga vad du använder för webbläsare?
- Jim
Du kanske har för hårda säkerhetsinställningar för att ens få frågan om att installera ActiveX.
Mvh // Johan

jag hade problem med flashplayer.. jag ladda ner uninstall filen först och körde den på min dator,, sen stängde jag explorer 7, starta om datorn och startade IE7 och installerade flaschplayer då funkade det.

men nu ´har de fixat sig. Plöstlig en dag så hade jag bara flash , helt konsigt men ja har det iaf.