Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1307 ggr
Staffan
0

Helt j*vla otroligt!

Hur f-n kan det vara så krångligt att få en trådlös router att fungera? Nu skiter jag i det här och lägger av med att försöka. Det är den andra routern jag försöker med och efter 10 samtal med Bredbandsbolaget och 10 timmar bortkastad tid ger jag nu upp.

En sak är säker, jag aldrig någonsin mer köpa något från D-Link.

Så, skönt att få det sagt.

// staffan

Niklas
0

Jag har inte heller något gott att säga om D-link. Netgear har däremot fungerat bra hela tiden. Lättare att förstå och få att fungera och bättre signalstyrka.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

poike
0

D-Link har banne mig den sämsta sk*ten som finns. Dels själva produkterna, men framför allt hur man ställer in produkterna.

Köpte en Netgear-router istället, och då tog det bara 30 minuter från upppackning till att det fungerade. Inget krångel alls.

Susanne
0

Vi har också Netgear men den loggar ur oss med jämna mellanrum…jag har inte gjort något åt det då jag helt enkelt är för lat att ringa någon eller hitta felet (som jag antar att jag gjort) i inställningarna. Kort tid tog det iallafall att installera det =)

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

johan
0

Jag hade också strul med min D-Link i början, men efter en reset gick allt bättre.

Problemet nu är att man tappar kontakten med den då och då. Då har man valet att vänta några minuter eller gå och starta om routern. Väldigt irriterande.

Mvh // Johan

Niklas
0

#4: Min D-link tappade också kontakten nästan hela tiden. När det fungerade var signalen ofta svag. Netgears signal är oftast jättestark.

Vänliga hälsningar

Niklas

tillalex
0

Vår D-Link router på jobbet slår alla rekord. Den glömmer av att den har WLAN. Helt plötsligt tappar man kontakten och när man loggar in via en kabelansluten dator så har menyknappen för Wireless förvunnit! Efter omstart är den tillbaka igen.

Hemma har jag lagt ner trådlöst, drog kabel genom hela huset istället.

modmaker
0

En kollega på jobbet hade häromdan en kund i telefon som stod och hoppade på sin D-Linkrouter och skrek "Nu ska du dö, en gång för alla".

johan
0

#7: Hahah! Det måste vara ett av de roligaste samtalen ni haft på länge?!!?!!!

Faktum är det är synd att D-link är så billiga. För jag tror alla går på det tricket och köper den istället för något bra. Jag gjorde det ovetande om att deras produkter var så struliga.

Nu går jag och väntar på 801.11n för lite mer speeeeeeed.

Mvh // Johan

Staffan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gud så skönt att höra att fler har problem med deras produkter, då finns det en chans att det inte är jag som är dum i huvudet… :)

Bara genom att titta på D-Links produktsortiment så inser man att företaget har allvarliga problem. Det måste finnas 100.000-tals olika produkter och versioner av dessa.

Ta en titt på bifogad bild…

// staffan

Pjotr
0

Kolla in Belkins lågprisgrejor istället, jag har deras trådlösa och dom har funkat kanon åt mig.
Enkel setup, bra säkerhet och skaplig räckvidd….

Onoff har jag handlat på…..

modmaker
0

LinkSys, Netgear och ZyXel, skulle jag hålla mig till. Belkin ser jag som kategorin Galne Gunnar, men det är dina pengar inte mina.Glad

Saber
0

Själv har jag en netgear trådlös router som fungerar relativt smärtfritt om man har d-link kort i datorn. Har man inte det har vi aldrig lyckas få något annat trådlöst kort att fungera (vad jag minns).  Men jag rekomenderar inte att skaffa någon av budget varianterna för de fungerar nog antaligen sämre.

Pjotr
0

Ok…Tro vad ni vill, det är valfritt.
Mina kort har knallat o gått i sexton månader nu, jag kör ett lan på fem burkar med en Zyxel trådlös router som bas och Belkin PCI kort i burkarna som är utspridda runt hela farmen….

Har även en laptop med ett Belkin PCM-kort som jag brukar släpa runt vid behov….

Jag började som så många andra med D-Link men det var snabbt överstökat…..

Staffan
0

Done. På lunchen bytte jag D-Link:en mot en Netgear istället. Återstår att se hur det fungerar med denna… :)

// staffan

Tom
0

Tänk om du hade haft tillgång till iFokus innan du köpte din router. Då hade du inte valt en D-link utan en Netgear istället och sluppit alla problem  ;-)

Jag har också bytt min D-Link mot en Netgear för ett tag sedan. Fungerar utmärkt!

Tom

Staffan
0

Ja, det hade underlättat… :)

Skönt att oddsen verkar vara på min sida med nya Netgear-utrustningen. Återkommer med en rapport och berättar hur det gick.

// staffan

mans
0

Jag kan bara hålla med och tillägga att Linksys verkar funka bäst!

netza
0

Trådlöst suger. Ska aldrig i mitt liv använda något sådant igen.

Pizza_DUDE
0

Jag kan bara tillägga att jag aldrig haft problem med D-links prylar.. Har använt deras prylar ända sen det var nytt med RJ-45 uttag, och har aldrig heft problem med de..

Min trådlösa router här hemma tappade ibland kontakten med datorn i nån sekund, men efter en uppgradering av mjukvaran så löste det sig.. Smidigt värre.. Inga problem med konfigurering eller nånting.

Trådlöst rockar.. :)

Staffan
0

Kan bara återkoppla och meddela att det inte var några problem alls med att få igång Netgear routern.

// staffan

Niklas
0

#20: Skönt, då behöver jag inte skämmas över mina lovord. :-) Välkommen till Netgearklanen!

Vänliga hälsningar

Niklas

Oskar
0

Kan också rekommendera Belkin…deras installationer har funkat klockrent för mig.

Oskar

Staffan
0

Tack Niklas!

Zpookey
0

Anledningen till att D-link ibland tappar kontakten är att den blir överhettad och därför låser sig.
D-Link är och kommer alltid att vara skit.
Linsys är klart bäst för hemmabruk men Netgear funkar också bra.

Ett annat märke man ska akta sig för är TopCom.

Staffan
0

TopCom? Ja, det hör man faktiskt på namnet är det inte är vidare bra. Ungefär som Quality Inn eller något liknande… :)

// staffan