Kolla din bredsbandshastighet
Nu har Stiftelsen för Internetinfrastruktur släppt en Webbaserad version av TPTest.
TPTest finns fortfarande kvar för de som vill ladda hem programmet och köra från sin dator. Det som är nytt är att det nu finns en helt webbaserad tjänst där du kan mäta din nedladdning- och uppladdningshastighet.
Bra att köra ifall man vill reklamera mot sin bredbandsoperatör ifall man misstänker att man inte får ut den hastighet man faktiskt betalar för.
Du hittar tjänsten på http://www.bredbandskollen.se/
Brebandskollen och TPTest är utvecklad i samarbete mellan Post och Telestyrelsen och Konsumentverket och den är givetvis GRATIS att använda
Tack för det testet! Just nu visar det att min 8mbit lina bara går i 2mbit 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Min 24 mbit går bara i 3 mbit, kanske är dax och kontakat leverantören…
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Ja, det ser ju inte bättre ut! 
Azgaron

16,5 ner, 2,2 upp av 24/2,5…hyffsat
Låter rätt ok! Hade jag legat runt 6 vilket jag antar är normalt så hade jag inte klagat.
Azgaron

Det beror också på hur långt ifrån sändarstationen man bor.
Jag tappar 5mbit för att jag bor långt ifrån.

var tvungaen att ringa och fråga vad felet var! ska ha 10/100 men det visade 1/10
men det visade satt den var felställd så nu har jag det dom lovade! 

Jag betalar för 8MB men har "bara 3,5MB 3km från stationen". Det är 40%.
Försökte med 2MB-abonnemang men då fick jag bara 1,5MB.
Reklamen men "upp till …" tycker jag är ett fall för konsumentombudsmannen. Gäller både tråd- och trådlöst. Använda teoretiska siffror i marknadsföringen är stötande!
Det enda riktiga vore att betala för den hastighet man får..
Jag fick 71.77/18.74 Mbit/s "Acceptabelt"
när jag testade nyss på min dator.
Jag har Bredbandsbolaget "Upp till 100/10 Mbit/s"