peteranswer.com
www.peteranswers.com VAD ÄR DET FÖR LÄSKIG SAJT???
Jag sitter här och är helt uppjagad…Ni som e smarta kan ni förklara hur denna sajt fungerar..

Vad är det som är läskigt?

Någon bluffade säkert med mig men konstigt nog så frågade jag saker ingen kan ha vetat

Själv fick jag bara nonsenssvar.
Men det är inget konstigt med sajten, utan det är helt enkelt ett dataprogram som svarar. Jag kan lite programmering, dock inte så mycket så att jag kan förklara på ett bra sätt, tyvärr. Men man skriver helt enkelt kommandon i programmet och lägger in specifika kommandon (dvs svar) som ska ges om vissa ord skrivs in i frågorna, antar jag.
hur gör man ?? vill ställa fråger
Jag fick också bara nonsenssvar som:
"Peter answers: I don't wish to answer this question"
Eller liknande…
Tom
Insert petition:
vad betyder det?
Insert question …här går det ju inte att skriva ngn fråga på saiten??
Vad är det här för myskosait?
#6, Av någon anledning måste du först tala om för datorn att du vill ställa en fråga till "Peter". Därefter låses frågefältet upp så att du kan skriva in en fråga.
Tom

ha ha ha ja jag vet nu det…sedan ett par månader sedan;)
Peter answer.com…det är faktiskt en läskig sida.
Han kunde säga vad jag gjorde och vad jag åt just..
…kunde säga våra namn…vi som satt o kollade upp sidan
…kunde säga vilken färg jag hade på kläderna…o vilken är vår favorit serie…
Jag tror att det är nån ande som bevakar den sidan…djävul…det måste vara så! hur skulle annars ett dataprogram kunna lista ut allt detta…??
Jag kunde inte få den att svara på en enda fråga.
Nagham, har du en brandvägg i din dator?
Tom
nej…
jag tror inte jag har någon brandvägg… spelar det nån roll Tom?
shit, nu e jag rädd! Kommer "Peter" åt min dator nu eller…??
Jag kan ju så lite om datorer så
Njae, jag funderar bara på vad era svar baseras på eftersom ni uppenbart får svar som har någon koppling till er och jag får inte ett enda svar. Jag har en bra brandvägg vilket innebär att de inte kan gå in på min hårddisk och titta vad jag har men det kan den hos dig.
Det är bara en teori.
Tom

Ni skriver själva in svaret i petition-fältet genom att först skriva in en punkt (.) Istället för punkten dyker det upp ett P på skärmen å sen skriver ni in svaret som te x "groundhog day". Den som sitter bredvid ser inte meningen "groundhog day" utan "Peter, please answer:"
Sen skriver ni in frågan, t ex "What is my friends favourite movie?"
Och svaret blir.."groundhog day".
Jag fattar verkligen inte poängen med den här sajten, men det är uppenbarligen många som är nyfikna, för det är många från Google som hittade hit genom att söka på peter answer.
Mvh // Johan
okej jag fatar inte 

Jamen, vitsen med siten är att lura en person som sitter bredvid den som skriver in grejerna att tro att datorn vet allt om denne. Lurendrejeriet utförs enligt stegen i #13. Lysande anser jag.
#13, Åhå, jag trodde att de verkligen hade hittat på ett automatiserat sätt att utnyttja den info som finns på var och ens HD. Lite besviken är jag. Men jag kan ju alltid lura någon istället för att deppa :-)
Tom

Men guuuu' va töntigt.
_jag fatar inte fan kan ingen här förklara? Please!
_
vad är "punktknappen" för nått?