TV-out problem
Hejsan
Skulle gärna villja ha hjälp med det här, alla andra jag frågat vet heller inte vad felet är. men över till min fråga: Så här är det , att jag vill kunna se på filmer på Tvn ifrån datorn och jag använder en S-VHS sladd, men när jag kopplat in allt och rätt kanal inställd så är det svratvitt =S, varför är det svartvit bild ?!.
tacksam för svar
det beror med stor säkerhet på att tv:n inte e inställd på att ta emot s-vhs-signalen. På min tv trycker man upprepade ggr på AV-knappen och det står AV1, AV2, AV3 och AV3S, den som det står AV3S på är inställningen för att ta emot S-VHS signalen. Du måste också kolla att du har satt kontakten i antingen en S-VHS-kontakt direkt i TV:n eller med en scart-adapter i ett scartuttag som kan ta emot S-VHS signalen.

troligtvis så att du har satt s-vhskablen i en scartadapter? en tve som inte har s-videoingång klarar oftast inte av s-vhs signalen och bilden blir svartvit.
lösningen är att antingen att skaffa an kompositadapter till s-videokablen (ser ut som en Rca/Phonokontakt oftast gul) och kopplar in den till tven. eller så går det på dom flesta grafikkort att ändra utsignalen till komposit istället för s-video i dom avancerade grafikkortinställningarna.
kan även vara att du har fel kanal på tven.
Det kan också bero på att din dator skickar ut signalen som NTSC och din TV förväntar sig PAL.
Mvh // Johan

Kolla under ditt g-kort inställningar så at den inte är instäld på kompositkaben. för då blir den svart -vit bilden i tven! du kan eventuellt hitta den inställningen i g-kortets inställningar där du ser din "tv" högerklick på den och kolla om du hittar den där! annars måste du klicka dig igenom alla inställningarna som jag fick göra,