Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 632 ggr
KrutiZ
2007-11-11 13:46
0

TV-out problem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan
Skulle gärna villja ha hjälp med det här, alla andra jag frågat vet heller inte vad felet är. men över till min fråga: Så här är det , att jag vill kunna se på filmer på Tvn ifrån datorn och jag använder en S-VHS sladd, men när jag kopplat in allt och rätt kanal inställd så är det svratvitt =S, varför är det svartvit bild ?!.

tacksam för svar

Oscar
2007-11-11 15:10
0

det beror med stor säkerhet på att tv:n inte e inställd på att ta emot s-vhs-signalen. På min tv trycker man upprepade ggr på AV-knappen och det står AV1, AV2, AV3 och AV3S, den som det står AV3S på är inställningen för att ta emot S-VHS signalen. Du måste också kolla att du har satt kontakten i antingen en S-VHS-kontakt direkt i TV:n eller med en scart-adapter i ett scartuttag som kan ta emot S-VHS signalen.

pentsium
2007-11-11 15:55
0

troligtvis så att du har satt s-vhskablen i en scartadapter? en tve som inte har s-videoingång klarar oftast inte av s-vhs signalen och bilden blir svartvit.

lösningen är att antingen att skaffa an kompositadapter till s-videokablen (ser ut som en Rca/Phonokontakt oftast gul) och kopplar in den till tven. eller så går det på dom flesta grafikkort att ändra utsignalen till komposit istället för s-video i dom avancerade grafikkortinställningarna.

kan även vara att du har fel kanal på tven.

johan
2007-11-12 00:11
0

Det kan också bero på att din dator skickar ut signalen som NTSC och din TV förväntar sig PAL.

Mvh // Johan

rubbade-runar
2007-11-12 09:51
0

Kolla under ditt g-kort inställningar så at den inte är instäld på kompositkaben. för då blir den svart -vit bilden i tven! du kan eventuellt hitta den inställningen i g-kortets inställningar där du ser din "tv" högerklick på den och kolla om du hittar den där! annars måste du klicka dig igenom alla inställningarna som jag fick göra,