Problem att logga in på datorn
Efter min senaste långa uppdatering på min hp-laptop med Windows 10, så får jag upp ett felmeddelande (se bifogad bild) när jag försöker logga in på mitt Microsoft-konto (Hotmail). Jag har kontrollerat flera gånger att det är rätt lösenord.

Pröva att logga in med ditt administratörskonto först.
Sedan följer du Microsofts rekommendationer här
Hmm jag vet inte hur man gör det. När vi köpte datorn så skrevs den på min pappa (men med min mejladress) så ja, jag vet inte hur man gör då.

Hur man gör vad?
Du har ju Microsoft konto, har rätt lösenord.
Det spelar ingen roll vem datorn skrevs på. Det som är viktigt här är att veta vilket konto som ni satt upp datorn med (är ju vad jag förstår ditt hotmail konto)
Följ Alternativ 1 i Microsoft länken och se om det är fel där.
Eller menar du att du inte vet vilket administratörskonto du har?
Då är det förmodligen så att ditt hotmail konto är uppsatt som ett administratörskonto (inte att rekommendera men det funkar - byt det till ett vanligt konto så fort som möjligt och skapa ett nytt administratörskonto (lokalt) på datorn som du använder då du vill göra ändringar som kräver admin rättigheter.
I sökrutan kan du skriva "användarkonton" och starta den appen. Här ser du vilka konton du har på datorn, vilka som är vanliga userkonton respektive vilka som är administratörskonton.
Här ser du även om kontona är Microsoft konton (typ ditt hotmail konto) eller om det är lokala konton (så som man loggade in i Windows tidigare.
Du kan växla fram och tillbaka på ett konto och göra det lokalt, sedan ändra det till ett Microsoft konto igen etc. Så ex kan du ändra till ett lokalt konto och logga in på det äldre sättet med användarid och lösenord och sedan växla tillbaka till ett Microsoft konto igen (ditt hotmail konto)