Okej, där hade jag skrivarsladden, men om jag kopplar in usb-sladden där så lyser den ändå inte. Och det ska den väl? Den bara blinkar till lite. Och sen om jag ska spara nått på usb-minnet så hittar jag det inte. Det ska väl stå "under den här datorn" nedanför (A:) (C:) och (G:)?
Dom brukar bara lysa eller blinka när man läser eller skriver till minnet, så det är nog normalt.
Det ska dyka upp i Utforskaren som en Flyttbar disk. Om du kör Windows 98 behöver du drivrutiner för att minnet ska synas.
Mvh // Johan
Jo, jag har laddat hem drivrutiner från ScanDisk och installerat dom, men jag ser inte minnet. Läggs den automatiskt i Utforskaren?
Min dök upp helt utan att jag gjorde något alls.
Vänliga hälsningar
Niklas
Dök det upp på skrivbordet eller under "Den här datorn" ?
Under Den här datorn.
Mvh // Johan

Vilket OS kör du?
Under Windows XP skall den dyka upp direkt men om du kör t ex Windows 98 eller Windows ME är det inte säkert att den synns. Då måste du installera drivrutiner och sedan använda Installera ny hårdvara-guiden.
Om du kör något annat OS typ mac eller linux så vet jag inte hur den fungerar

Jag har Windows-98. När jag kört igång "Lägg till ny maskinvara" så kommer det upp "Maskinvaruidentifieringen är klar men inga nya enheter hittades. Välj Nästa om du vill installera en enhet manuellt." Om jag då tar på "Nästa" så hittar jag ingen USB -vaddetnuskava under maskinvarutyper, utan "PrintUSB" och "USB-styrenhet", men det är väl ingen av dom? Jag fattar inte vad det är som felar, jag ska väl inte behöva nån installationsdiskett?
#10: För Windows 98 så behöver du drivrutiner. Dom brukar ofta komma med på en CD-skiva med USB-minnet.
Mvh // Johan
Hej alla snälla!
Nu har det löst sig, så enkelt som att jag startade om datorn och då kom en guide upp som jag bara följde. Vilken frihet med USB-minne. Jag ska byta dator till helgen och behöver nu inte oroa mig för att få med allt i flytten. Hälsningar Lisko

Grattis, hoppas du då kommer att köra Win XP för den behöver du inte starta om när du pluggar in USB-enheterna. Du kommer antagligen även ha fler USB utgångar på din nya dator och antagligen USB 2.0 vilken är betydligt snabbare än föregångaren USB 1.1.
Om du har många USB enheter och inte tillräckligt med USB-kontakter i din dator så kan du köpa en USB hub. Den kopplar du till ett av USB uttagen i din dator. Hubben brukar sedan ha ytterligare 3-5 nya USB uttag som du sedan kan koppla nya USB enheter till. Jag kör t ex Externa hårddiskar, USB minnen, Printer, card rerader på min USB hubb.