Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1212 ggr
Oscar
0

Helskärmsvideo

Tidigare kunde jag ställa in så att när en video spelades på datorn spelades den samtidigt upp i helskärm på TVn. Jag minns att man var tvungen att ha Dual View-läget och ha kryssat i en ruta för helskärmsvideo. På mitt nya grafikkort verkar detta inte finnas. Dual view har jag hittat men ingen funktion för helskärmsvideo. Någon som vet hur man ska göra?

Använder Vista och GeForce 8600 GT med drivrutin 7.15.11.6369, från 2007-09-11

pentsium
0

om du väljer att klona bilden till båda skärmarna så ska det funka…

Oscar
0

Dte gör det, men då får jag hålla på o ställa om varje gång jag vill se en film på tvn. Ställer jag den i klonaläget så ställer skärmen in sig på samma upplösning som tvn.

Sebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

med nvidias finfina kontrollpanel som detta altenativ finns!

vet itne om du brukar använda dig av den eller den gamla classiska looken?

men iallafal. se bifogad bild!

Sebbe
0

Fungerar dock bara om man använder WMP!  vlc eller winamp funkar inte helskärmen på tvn!

Oscar
0

precis! Den inställningen är det jag vill ha, men den är inte med på min kontropllpanel. skitskumt

Sebbe
0

prova att avinstalera drivrutinen (från lägg till och ta bort brogram på kontrollpanelen) och tanka ner den senaste igen så kanske det funkar :)

Sebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Föressten, ahr du valt "Advanced Settings"?

Det är då man får upp det alternativet, i basic så finns inte det med i listan:)

Oscar
0

Jag har provat att installera om drivrutinen o det hjälper inte. Jag har också avancerade alternativ men alternativet med helskärmsvideo finns inte med.

Det enda jag kan komma på är att den funktionen inte finns med i x64 versionen av drivrutinen.

Sebbe
0

värkar ju ytterst skummt…