Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 721 ggr
Buffy-co
0

Med risk att göra bort mig..

Jag har precis upptäckt en ny Outlookvariant..(det fanns ej där i går..måste hänt vi en uppdatering) så jag undrar jag detta-Vad fasiken är "Outlook i dag-Microsoft Outlook"…
Jag har Internet explorer 7-och har så haft ett bra tag(tror jag väl..övrig layout är samma..
Men förut när jag klickade på kuvertet uppe till höger bredvid "huset"-startsidan..så kom jag direkt till Outlook express…
Jag har ju braaa så mycket in och utpost där..men denna nya "outlook i dag.." innehåller bara ett välomstbrev..samt massor av info jag ej orkat läsa-jag vill inte ha den!!
Hur kan den helt plötsligt hamna där??
Jag kan nå vanliga Outlook genom att klicka på ikonen i nedre kanten-bredvid star osv..

Men-jag blir så frustrerad när jag inte fattar!!
Och-jag vill ha kvar min vanlig Outlook bara-för bökigt med flera(utöver msn då…)

Tack på förhand-har ingen särbo här nu att fråga..

(Hmm ser nu att det har med "microsoft office outlook" att göra tydligen-jag fattar ingenting!!använder ej det-men kan det vara särbon som gjort något-några mil härigrånGenerad…Men-hur hamnade den under kuvertet där Outlook express var..)

Buffy-co
0

Ingen vet något om detta program alltså??
Jag fattar ingenting-hur det helt plötsligt ersättter Outlook express-där jag tidigare hade det..
Men jag når Outlook express genom ikonen nere i nedersta raden istället-får väl fåga någon datorkunnig nästa gång en sådan är här hemma!
Jag har försökt att hitta dettta för att avinstallera det..men hittar det ej bland programmen på datorn..

Synd att ingen kunde förstå mitt svammel här..Ledsen

johan
0

Jag förstår inte riktigt vad det är du skriver, men försöker svara ändå.

Outlook Express är gratis och följer med Windows XP. Programmet kan bara hantera e-post och nyhetsgrupper.

Microsoft Office Outlook följer med Microsoft Office som kostar pengar. Det är betydligt mer än Outlook Express. Man har kalender, uppgiftslistor och bättre kontaktbok.

I Windows Vista finns inte längre Outlook Express. Där har det ersatts av Windows Mail och om man vill kan man ladda ned en förbättring till detta som heter Windows Live Mail.

Outlook Idag (Outlook Today) är en slags startsida i "riktiga" Outlook som visar en sammanfattning av kalendern, bokningar och olästa mail. Jag använder aldrig den sidan. Men man kan ju gå direkt till Inkorgen om man vill.

Mvh // Johan

Buffy-co
0

Tack""
Det var trots min svammliga fråga precis detta jag undrade..Jag har alltså fått detta program som du säger kostar pengar-helt plötsligt intallerat på min dator..
Då måste alltså min särbo laddat ner det där?Kan det komma till mig trots att han bor några mil utan för stan- vi har väl ett slags nätverk -tror jag..(GUUUD vad pinsamt detta är-jag kan ingenting om det.. han brukar ju fixa allt med datorn och trådlösa modemet-allt!-men just nu har han gjort slut..)
Jag har frågat honom om detta-men han vägrar svara..är lite knäpp just nu..
Jag får väl låta bli att använda den ikonen uppe till höger då och gå in på vanliga gamla outlook(där jag har alla mina mail) genom att klicka på ikonen nere i startfältslisten istället..

TACK!!
Nu vet jag att han måste gjort något-frågan är bara när??
För han har ju inte varit här sedan jag upptäckte detta..sidan irriterar mig när den kommer upp-(just Outlook Today..)-och den är ju helt tom-jag har ju inga mail där..

Så här går det när man låter sin särbo sköta allt man tycker är tråkigt med datorn-man lär sig ingenting!!och känner sig nu som en idiot..

johan
0

Om du i Internet Explorer går in i menyn Verktyg och väljer Internet-alternativ och sedan går till fliken Program kan du välja vilket som är ditt standardprogram för e-post. Kommer inte exakt ihåg hur rutan ser ut, men om du läser lite bör du kunna hitta det.

Mvh // Johan

Buffy-co
0

Tack! -du är ett geni!!
Jag fixade det-under internetalternativ som du sa..Det hade kommit upp "microsoft office outlook…." istället som standard e-postprogram…Den gick dock ej att ta bort på kalendern-fanns ju bara den som alternativ..men den använder jag inte-vet inte hur jag kommer åt den-men det visar sig väl…

Men nu är allt som vanligt och jag behöver inte bli rriterad på detta.(haha..kanske är ett bra program med kalender och alt..men,men,,jag ville ha kvar mina gamla mail,adressbok osv. -och att flytta över det måste jag ha hjälpmed..)