Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 5687 ggr
fotokrafs
0

Var kan man köpa dator utan operativsystem?

eller eventuellt då med ngt linux/unix
Någon som har köpt?

[PeterWem]
1

Bara till att bygga själv. Kan du bygga lego kan du bygga dator. Blir billigast med.

fotokrafs
0

Vet inte om jag lekt med lego, någonsin. Jag är lat och oteknisk, men säger du att bygga själv är bäst så.. Fundersam

xarfez
0

Jag satt precis på dass och tänkte på "var kan man köpa en laptop utan OS"….

[PeterWem]
0

Laptop är en annan femma. Mycket svårt att hitta någon sådan.

fotokrafs
0

Men kan bygga med mekano så kanske? ;-)

Nä, skämtåsido både stationär och bärbar funderas det på.
Min gamla laptop strejkar med nätkabel titt som tätt, vet inte om det är kabeln eller i datorn det strular :-(

johan
0

Har för mig att Dell säljer vissa modellen med Ubuntu förinstallerat.

Mvh // Johan

svenne
2

#0 Visst finns det firmor som säljer datorer utan förinstallerat operativsystem. Här finns en t.ex. När jag köpte ny dator där för någon månad sedan tänkte jag först välja en utan op. system och installera mitt gamla XP i den men nu blev det en med Vista iaf och det har funkat bra. Man kan dock få skräddarsytt vad man vill bara man väljer en mindre butik med större personlig service istället för de stora jättarna.

bildochfoto
0

#6 tror inte dell säljer med Ubuntu i Europa. Bara i USA än så länge…

fotokrafs
0

Ska ta och fråga imorgon på Dell. Tack för svar :-)
Det jäkliga är att det ser ut som tagit bort Ubuntu nu, förra gången jag kollade för några dagar sedan stod faktiskt att ubuntu fanns.. *konfunderad*

fotokrafs
0

Chattade nyss med en på dell

_Latitude og Precision N-series maskiner som kommer uten OS. Men disse må bestilles pr telefon, Ubuntu er ikke tilgjengelig i Sverige dessverre.
N-series maskinene kan du kontakte Dell Salg på tlf: 08 587 705 78.
_
Ingen prisinfo Fundersam måste ringa

johan
0

#10: Jag har haft både Latitude och Precision-laptops och har en Latitude D820 nu. Mycket nöjd! D820 är lite stor, men å andra sidan kan man köra 1920x1200px upplösning utan att bli fullständigt blind.

Mvh // Johan