Jag har en ny stationär dator där wifi är inbyggt. Väldigt smidigt, men problem är bara att datorn behöver stå under skrivbordet, då den inte får plats någon annanstans. Tydligen störs signalen väldigt mycket där under. Internet blir jättesegt och ibland tappar den kontakten helt. Jag måste ofta resa mig upp från datorstolen och ställa mig åt sidan för att internetsidan ska ladda klart, väldigt irriterande med andra ord! Jag undrar nu om det skulle vara möjligt att installera en trådlös wifi adapter i datorn som jag kan ställa högre upp, eller kommer det ställa till problem i och med att det redan finns inbyggt? Jag har ej möjlighet att koppla i nätverkssladd
#0 Wifi-kort i stationära datorer har väl oftast en anslutning för en extern antenn? Det är nog det absolut billigaste alternativet i så fall.
Näst billigast är ett USB-kopplad WiFi-kort och en tvåmeters USB-förlängning eller så. Du kan få det för under 100 SEK.
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=399
WiFi epeaters är dyra och fungerar ofta dåligt. Accesspunkter kräver dragning av nätverkskablar.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
#0 "kommer det ställa till problem i och med att det redan finns inbyggt?"
Nej, du inaktiverar bara den andra anslutningen i mjukvara. Helt oproblematiskt att ha flera trådlösa nätverkskort.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism