Adress som passar Outlook Express
Hej när min man köpte dator
så skulle vi lägga i en hotmailadress
som öppnas i Outlook Express.Men det
gick inte. Hotmail konto kan inte
läggas i OE längre.
Hur gör man för att få en mailadress.
Var hittar man en sådan.
Undrande Jenna
Jenna, skaffa en Gmailadress!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja men vart. Hur gör man då
då
Men hur läggar jag in det i Outlook Express
Jaa jag är besvärlig. Men finns den här länken till en svensk sida.
Om du tittar högst upp till höger på sidan så står där "change language"…borde funka om du ändrar till svenska…liiiiite ka du kanske klura ut själv? :p
Ni är ju fantastiska på att hjälpa datadummisar.
Tusen tack för hjälpen.
Kram Jenna
Ja visst är de goa härinne, Jenna? Tur att de finns!
Här finns en annan tråd om Hotmail
http://datorn.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=4c86ea4a-cce1-4122-b4ae-a7d83bd69631

Jodå det går men det kostar väl en 150 sköna riksdaler per år eller något sådant…
Medarbetare på HBT ifokus
Ja men det får man ta då.
Hur och vart gåtr jag in för att fixa det.
Är en nolla på datorer ska ni veta.

#12 DEt vet jag ju inte men jag kan kolla om jag kan hitta något.. Ett ögonlock ..bara…

Här är i alla fall en beskrivning på hur man gör när man
Lägga till e-postkontot i Microsoft Outlook Express
Om du har betalt en prenumeration på Windows Live Hotmail så kan du använda en HTTP (HTTP (Hypertext Transfer Protocol). Ett protokoll som används för att överföra filer via webben.) - eller POP3 (POP3 (Post Office Protocol 3) är ett protokoll som används för att hämta e-post från en e-postserver.) -server för att lägga till ditt Windows Live Hotmail-konto i Microsoft Outlook Express och komma åt dina meddelanden därifrån.
Öppna Outlook Express.
Klicka på Konton på Verktyg-menyn.
Klicka på Lägg till och sedan på E-post.
Skriv ditt namn och klicka på Nästa.
Skriv din fullständiga Windows Live Hotmail-e-postadress och klicka sedan på Nästa.
Klicka på HTTP i rutan Servern för inkommande e-post är en.
Klicka på Hotmail i rutan Leverantören för HTTP-e-post är och klicka sedan på Nästa.
Skriv kontonamnet och lösenordet för ditt Windows Live Hotmail-konto. Av säkerhetsskäl bör du inte markera kryssrutan Kom ihåg lösenordet såvida du inte är den enda personen som har tillgång till datorn.
Klicka på Nästa och sedan på Slutför. Om du får en uppmaning om att hämta dina Windows Live Hotmail-mappar klickar du på Ja.
Använd en POP3-server för att lägga till ditt Windows Live Hotmail-konto i Microsoft Outlook Express
Öppna Outlook Express.
Klicka på Konton på Verktyg-menyn.
Klicka på Lägg till och sedan på E-post.
Skriv ditt namn och klicka på Nästa.
Skriv din fullständiga Windows Live Hotmail-e-postadress och klicka sedan på Nästa.
Klicka på POP3 i rutan Servern för inkommande e-post är en.
Skriv pop3.live.com i rutan Server för inkommande e-post (POP3, IMAP eller HTTP).
Skriv smtp.live.com i rutan Server för utgående e-post (SMTP).
Skriv kontonamnet och lösenordet för ditt Windows Live Hotmail-konto. Av säkerhetsskäl bör du inte markera kryssrutan Kom ihåg lösenordet såvida du inte är den enda personen som har tillgång till datorn. Kontrollera att kryssrutan Logga in med säker lösenordsautentisering (SPA) inte är markerad.
Klicka på Nästa och sedan på Slutför.
- I andra e-postprogram kanske du även kan ta emot e-post från HTTP- eller POP3-servrar. Om du vill veta om ditt e-postprogram stöder det kontaktar du tillverkaren av e-postprogrammet.
- Du behöver bara utföra de här stegen en gång för att Outlook Express ska få åtkomst till ditt Windows Live Hotmail-konto.
- Internet Explorer innehåller Outlook Express. Om du vill hämta den senaste versionen av Outlook Express går du till webbplatsen Windows Internet Explorer och hämta sedan den senaste versionen av Internet Explorer.
Närliggande avsnitt
Lägga till e-postkontot i Microsoft Outlook
Lägga till eller ändra din alternativa e-postadress
Lägga till, ta bort och byta namn på mappar

Hittade inget men mailade och frågade så fort jag får svar så klistrar jag in det här 
Tack tack
Putt
Vill gärna vet var jag kan gå in och få kontot så jag kan betala.

Jag har inte fått något svar..
Ska ställa frågan till några andra som faktiskt bryr sig och kanske vet..
Återkommer så fort jag vet mera.
Jenna, du få betala med kort. JAg gör ett E-kort för detta, dvs jag använder inte mitt vanliga kort, utan ett som bara finns på datorn för just det tillfället. Kolla din internetbank, det är via dem du gör kortet!

Hej!
Jag får inget svar ;(
Prova med att skapa ett nytt hotmailkonto och se om det står någonting där. Jag kan göra det åt dig sänd mig ett pm om du vill ha hjälp.
När kontot är klart så är det ju bara att du byter lösenord så är det ditt helt och hållet.

Hej Jenna här
Jag hittar inte vart jag ska gå för att betala

Hallå!
Jag vet att det var ett tag sedan nu!
Ville bara tala om att jag tror jag har löst eländet =)
När jag blåste om datorn hämtade jag sista versionen av msn version 2008 bygge 8.5.1302.1018
Så fick jag med ett mailprogram som man använder för att läsa e-posten i datorn och det bästa av allt.
Det är alldeles gratis =))