Annons:
Etikettprogramvara
Läst 642 ggr
Martin
2020-03-28 22:38

App för att läsa PDF och e-böcker

Söker vettig app för att läsa både PDF-filer och e-böcker både på dator i windowsmiljö samt på en iphone/ipad.

Krav på en synk-funktion som känner igen hur långt jag kommit i pdf-filen eller boken eller möjlighet att sätta bokmärken med automatisk synk, dvs att jag direkt kan börja där jag var utan att själv behöva memorera det.

Har fått Bluefire Reader rekommenderat för mig men får inte synk att funka. Det står bland annat att man måste ha samma version men högsta versionen jag hittar för Windows är 1.x medan Iphone 3.x-nånting. 

Tack på förhand!

mvh Martin

Annons:
Kaj
2020-03-30 09:01
#1

Har du prövat Microsofts webbläsare MS Edge. Den ingår i operativsystemet Windows och är ersättaren till internet Explorer som man aldrig bör använda längre pga. säkerheten i den är så dålig.

MS Edge stöder både PDF och e-boksformaten

Martin
2020-04-01 23:51
#2

Det var längesedan jag hade IE.

Kanske skall testa den. Men tänker att om det är en webbläsare, inte känner den då av mellan olika enheter var i ett dokument jag är? Det låter lite för bra…

mvh Martin

Kaj
2020-04-02 09:35
#3

IE ska du inte använda. MS har slutat att uppdatera den och den är hopplöst långsam och inte alls säker längre.

Den uppföljare som Microsoft nu använder heter Microsoft Edge.  Den bygger på Google Chromes motor och är snabb och bra.
Så inte IE utan använd MS Edge

Martin
2020-04-03 22:30
#4

Det var nog jag som var otydlig. Det jag avsåg var att det var längesedan jag hade IE = använder inte längre.

Den jag kanske skulle testa var Edge som du föreslog, inte IE som du inte rekommenderade.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: