Datorn iFokus

Datorn

Läst 130 ggr
ErikKorg
0

Laptop med mycket batteritid

Letar nu laptop och är villig att lägga runt 10 000 för rätt dator, men förhoppningsvis behöver jag inte lägga så mycket på den.

Söker dator som klarar zoom-studier, digitalt ritprogram (m tillhörande ritplatta) och minecraft, mer krävande än så kommer det inte vara. Min nuvarande dator har problem med att sitta i zoom-möte samtidigt som jag skriver i ett dokument, den kraschar då, detta problem vill jag givetvis inte ha på en ny dator.

Lång batteritid är av stor prioritet, så vet inte om jag måste gå upp i storleken då? Finns det en 14 tums dator med riktigt bra batteri? Som sedan går att byta när det börjar bli dåligt?

Gäller detsamma fläkten? Min fläkt på nuvarande datorn låter riktigt mycket, så tyst fläkt är mycket önskvärt.

Om jag får en ytterligare aspekt så är det tålighet på datorn, gärna ett stabilt chassi. Självklart kommer fodral användas i ryggsäcken, men en lite robustare dator är att föredra :)

mvh

johan
1

Skaffa en iPad med ett tangentbord-case. Om du väljer ett case med trackpad blir det ännu bättre.

Batteritid som räcker hela dagen, knäpptyst, lätt, kraftfull och prisvärt.

Mvh // Johan