Datorbygge
https://www.inet.se/datorbygge/b1205642/datorbygge
Är detta något att ha tycker ni?
Jag är helt ny inom detta och får hjälp av tre olika pers som tycker tre olika saker. 😅
Men det här är lite vad jag har lyckats skrapa ihop. Är jag helt ute och cyklar eller ser det bra ut?
För gaming och fotoredigering
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Skulle lägga till 2 minnen (4st 32gb)
Annars har jag inte så bra koll.
🦋 Hej jag provar om medaljerna fungerar. 🦋 ☀️ 🙂
Det är på Återbruk som vi hjälper varandra med Medaljerna. 🏅
https://aterbruk.ifokus.se/about/

Är ingen supporter av egna datorbyggen. Det finns professionella personer som sätter ihop datorer med kvalitetskoll . Färdiga datorer från kända märken menar jag. Dom bygger tusentals datorer, alla deras komponenter är certifierade att fungera ihop med 3 års garanti med mera.
Ska du även köra Windows på den så är deras saker Windows certified vilket innebär att dom är kontrollerade och testade enligt Microsofts specar att fungera ihop. Om bara en komponent inte är testad får dom inte Windows 10 certifieringsloggan men alla har det så vi vet där att allt ska fungera ihop med Windows.
Om du bygger själv kan jag lova dig att du kommer du kommer få problem med Windows uppdateringar som du då får försöka fixa själv vilket går om man är kunnig och vet hur man ska leta rätt på de delar i en uppdatering som kan strula
Varför göra något som andra förmodligen gör bättre.
Det jag hört om egna byggen genom åren är att det funkar bra i början men så fort något börjar strula kommer leverantörerna av de olika komponenterna bara att skylla på varandra typ det är inte vårt xxx som är fel du måste kolla med yyy för det är där felet ligger, yyy kommer svara samma sak etc
Är man dock jäkligt kunnig på datorer och hur komponenter ska fungera ihop, hur man ska konfigurera BIOS och UEFI etc. Javisst då är det nog OK
Men tror du inte att du kan hitta en redan färdigbyggd dator för 16.000 kr med ungefär eller bättre prestanda från ett känt beprövat märke???
Kom ihåg, INET tjänar pengar på att sälja komponenter men du kommer inte få någon hjälp då något strular.
- Redigerat 2020-11-18 15:42 av Kaj