Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 148 ggr
Nephi
0

Stativ till Acerskärm

Kanske någon här inne har koll, skulle vilja skaffa bord eller vägg stativ för mina två 27" Acer skärmar. Men har ingen aning om vad som skulle passa eller hur man listar ut det.

Hur vet man vilka stativ som passar? Finns det överhuvudtaget stativ som passar? 😅

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

johan
1

Dom flesta skärmar följer standarder för fästen. Dom är ofta benämnda efter avståndet mellan skruvhålen.

Det finns monitorarmar som kan hålla uppe två skärmar.

Jag har en arm för en stor skärm och det är verkligen skönt då skrivbordet känns mycket renare.

Mvh // Johan

johan
0

Här är ett exempel, men det finns flera tillverkare. Jag skulle kolla på Inet, Dustin eller Webhallen. Ofta har dessa armar stöd för flera typ av skärmfästen, men försök dubbelkolla vad du behöver. Många av dessa kan dessutom både fästas i en bordsskiva eller skruvas upp på en vägg.

https://www.maxgaming.se/sv/skarmstativ/gasdrivet-skarmstativ-med-forlangningsarmar-2-skarm

Mvh // Johan

Finns hos oss på MaxGaming.se! 1-2 dagars leveranstid, 60 dagars öppet köp och fri frakt vid köp över 1500 kr. Snabb och proffsig kundsupport. Handla online från [
Nephi
0

Tack! Jag får kika lite då 😊
Minns bara inte att skärmen hade några skruvhål när jag monterade den men det är ju ett tag sen nu, får kolla och mäta när jag får hem skärm nr 2 i slutet av veckan

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Niklas
0

Vesa-fästen av någon storlek har nog alla skärmar nuförtiden. Hålen är inte så iögonfallande så det är inte säkert att du tänkte på dem.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

• Redigerat 2021-03-15 14:29 av Niklas
johan
0

#3: Jag vågar nästan svara på att dom har det. Troligtvis fäste du ditt befintliga stativ för skärmen i dessa hål.

Mvh // Johan