Excelltabell i Word....?
Någon som kan tipsa mig, om hur jag gör för att kopiera in en Excelltabell i ett Word dokument. Har gjort det tidigare, men verkar nu fått ett större hjärnsläpp för jag får inte till det.
Tidigare så fick jag till det så att det såg ut som en Excell tabell, men nu blir det som om jag har skrivit det i Word så det blir ingen tabell.
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Om du högerklickar i Word där du vill klistra in tabellen, ser du några val för hur du kan klistra in den?
Tack för hjälpen nu verkar det fungera, fick inte fram alternativen tidigare.
#2: Okej, skönt att det löste sig. 🙂
Fast jag får problem med inklistringen ibland ändå, och fattar inte varför.
Ena stunden fungerar det, nästa gång finns det bara ett alternativ att välja på och då blir det inte alls lika när det klistras in. Det är två olika resultat tabeller jag försöker få i Word dokumentet, den ena går bra för det mesta och blir precis som den var. Den andra blir svartvit och ibland med utdragna rader. Förstår inte varför för jag har aldrig haft problem med det tidigare.
#4: Är bägge tabellerna från Excel ursprungligen? Är det samma version av Excel i så fall?
Ja det var en bra fråga, det är mer än jag vet för jag får det mailat till mig. Men det står ju Excell på det jag får. Nu har jag lyckats öppna det med Google kalkylark och kopierat det riktigt, så jag fattar inte varför det blir så.
Men jag får fråga hon som skickar Excell listorna till mig, vad hon använder.