Hmmm....vad är att PINGA sin blogg?
Kan någon vänlig själ förklara detta för mig?
Undrar också över hur detta med sökord funkar. Kan man lägga in sökord för sajten undan för undan eller är det bara vid ett tillfälle man kan göra det?
Vh lenaB
Klicka på Start - Kör och skriv cmd och klicka OK
Sedan kan du skriva: ping www.ifokus.se tryck enter
Därefter ser du själv vad som händer - bara att läsa innantill.
För att pinga din blogg byter du bara ut adressen ovan.
Här finns en fråga med många svar på E-forum om ping
Pinga sin blogg gör man till olika webbsajter som håller koll på bloggar, när publicerat ett nytt inlägg. Exempelvis http://www.nyligen.se/
#1: Det är en helt annan sort ping som du beskriver. Poike är mer på rätt spår. Poängen är att det ska gå snabbare för sajter som listar bloggar att visa dina nya inlägg. Nyligen är ett exempel. Bloggportalen är ett annat exempel. Sådana sajter börjar dyka upp som svampar ur jorden.
Mvh // Johan
Det är nog mer det du beskriver johan. Är detta något man kanske bör göra? Tänker att sajten blir mer synlig på nätet för det finns ju en blogg till sajten med? Pingar man bloggen så leder den till sajten? Eller….? Ja jag är kass på detta men lär mig jättegärna.
Vh LenaB
Har en man blogg är det ju inte så dumt att göra det. Hela poängen är ju att man vill ha trafik. I vissa program, t ex Microsofts bloggprogram Windows Live Writer så kan man ställa in vilka pingback-servrar man vill pinga när man skriver nya inlägg. Då får man dels fördelen att man har ett riktigt program att skriva blogginlägg med, men i det här sammanhanget framför allt att det kan pinga många tjänster med automatik när man publicerar inlägg.
Andra trevligheter med Live Writer är t ex stavningskontroll, enkelt att lägga in bilder, autospara, skriva i lugn och ro och publicera när man känner sig redo (offlinestöd).
Mvh // Johan