Bifoga fil
Frågar åt en anhörig som behöver bifoga ett intyg från en myndighet till en annan och undrar hur man gör det?
Kan man alltså flytta det eller kopiera på nåt vis? Eller måste man spara det på datorn först,
Såvitt jag vet måste man spara filen på datorn först. Känner i alla fall inte till något annat sätt.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Har hon fått intyget via mail?
I vilket format har hon fått intyget?
Om intyget kommit som en bilaga till ett mail kan man vidarebefordra mailet med bilaga till den nya myndigheten, sudda den gamla rubriken och texten och skriva nytt.
Det är inte till mailen det kommit utan intyget finns på fkassan och så ska man då bifoga med det hos den andra.
Tex Skatteverket begär ett intyg man har på fkassan så då ska det till dom, och det är det hon undrar om hon kan göra på datorn för hon har ju inte detta intyg i handen för att skicka in.
Hoppas de går att fatta vad jag menar 😅
#4: Då måste hon spara ner det från fkassan till datorn och sedan bifoga det till Skatteverket.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Om intyget är i pdf så kan man ibland skicka det direkt från filen man läser. I så fall finns det på en meny i pdf-läsaren.
Hon kan skicka det till sin egen mail, sedan vidarebefordra det som jag skrev om ovan.
Men det kan väl vara bra att ha det sparat på datorn också?