Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 566 ggr
Niklas
0

IP-telefoni och skrivbordssökning

Google är produktiva. Den här veckan ska de släppa en ny version av Google Desktop Search. De har dessutom släppt en tjänst för IP-telefoni och chatt, en motsvarighet till Skype alltså.

Jag har inte testat telfontjänsten, men tänkte försöka göra det.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

poike
0

Om någon undrar så finns Talk på adressen nedan. Det krävs en Gmail-adress. Skicka er e-post-adress till mig så skickar jag en inbjudan.

www.google.com/talk

Niklas
0

Tack för länken!

Vänliga hälsningar

Niklas

stry
0

Google pumpar verkligen in pengar i allt nu, de vill inte missa någon potentiellt stor marknad. Häftigt med så mkt nytt :)

Fördelen som jag ser det med Google Talk jmf. med tex Skype är ju att Google Talk bygger på mer öppna standarder och på så vis finns stöd för ett flertal IM-klienter/program och plattformar.

Dock funkar tal-funktionen endast med Googles egna, ännu så länge….

Skype är ett mer avancerat program so far och har ju en ganska stor andel av IP-telefonimarknaden redan…. deras fördel.

Vilka IM kör ni? Börjar bli lite för många nu… Själv använder jag:

1) Skype

2) Trillian (med MSN & ICQ i)

Niklas
0

Jag kör ingen alls. Har kört Lotus Sametime, ICQ, Trillian och MSN tidigare. INgen särskilt mycket dock.

Vänliga hälsningar

Niklas

poike
0

Jag använder Skype. Programmet är igång hela dagarna och jag pratar med flera olika personer varje dag.

Jag är gammal ICQ-användare, men har i stort sett slutat använda det. Främst för att de flesta jag numera har kontakt med inte har ICQ.

MSN använder jag motvilligt ibland, mest för att många vänner har det. Men jag har i stort sett slutat ha MSN igång, de som inte använder Skype kontaktar jag via SMS och per telefon istället.

mans
0

Än så länge använder jag uteslutande MSN, mest för att alla mina onlinevänner har konto där. Jag har dock lagt till Google Talk nu så ifall fler börjar dyka upp där kan det ju vara läge att byta.

En gång i tiden körde ju alla ICQ - det gick märkligt snabbt att byta till MSN.