Vilken virusprogram ska jag välja?
Mitt Norton går ut om några veckor. Men jag har läst att det inte alls är så bra, tar mycket plats bl.a. Vilka virusprogram rekommenderar ni och varför?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

finns redan massor med långa trådar om detta så sökå kommer du få reda på att nod32 är bäst och om du vill ha ett bra gratis antivirusprogram så kan du antingen köra AVG antivirus Eller Avast antivirus.
men som sagt nod32 är bäst och kaspersky är det väldigt många som är mycket nöjda med (det liknar nod32 lite). Norton och panda är grymt minneskrävande, slöar ner datorn och släpper in en del virus

Mmmm…har haft Norton i 8-10 år och det har aldrig släppt in några virus. (än)
#2: Jag har varit utan antivirusprogram sedan 1989 och inte heller släppt in några virus, så det säger nog nästan mer om att du är dator-klok än om Norton Antivirus. :)
Mvh // Johan
Som gratisprogram så tycker jag att AVG är väldigt bra
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Själv använder jag nod32 vilket jag är jätte nöjd med, har inte haft ett virus sen jag installerade det. Innan hade jag norton och fick en massa virus plus att det slöade ner min dator massor.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Ja, nod32 har jag också hört är bra.Men det är inte gratis, bara gratis första månaden
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#6 Visserligen kostar det en del pengar men det är det värt för min del för att få slippa virus och trojaner.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Nod 32 är de enda ja gillar, Norton hatar jag verkligen, och AVG har ja ingen kommentar på, (inte bra)..
#6, mitt Nod32 kostade endast 299,
Har haft kaspersky nu i två år och det är bra på att hitta saker och ting och uppdateras nog snabbast av alla antivirus, var tredje timme. Tyvärr har det strulat med att
1 dödat min dator helt när jag körde med version 6.
2 nu senast spärrat all tittning på youtube så länge kaspersky varit igång.
Testar nod 32 nu som tar 30 mb mindre ram än kaspersky. Tänker att jag inte längre ska få virus i min burk i och med att jag har No Script i webbläsaren (rekommenderas mycket då det spärrar majoriteten av alla trojaner och annat skit du kan få av webbsurfande) och adblock, och kör Nod 32 som extra säkerhet bara.
För mer info om No Script och vad folk tycker om tillägget i firefox.
Såg visst att nätfiske är aktuellt mot swedbank. Med No Script tillåter man varje sida. Så om jag tillåter swedbank första gången jag loggar in kommer sidan alltid accepteras. Den dagen jag luras till en annan sida och inte är uppmärksam vad det står i adressfältet kommer No Script reagera för en okänd sida och säga att den inte har tillåtelse.