Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 665 ggr
Hawknestgrove
0

Varför kan vissa se filmlänkar och vissa inte?

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=457d1229-5071-477e-892d-e5b8a9cdc2cb

Här är ett exempel. JAg kopierar in en länk till exempelvis tv via datorn, kollar att länken funkar,men ändå, så kan vissa inte se länken. Varför?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Nån som kan svarA?

pentsium
0

troligtvis därför att sidorna är kodade så att när du letar upp ett ställe som du vill visa någon annan så laddar du förmodligen en del av sidan från catchen som du laddat ner innan…

Hawknestgrove
0

Hm…. det där fattade jag inget av. Det var för avancerat för mig.

Quinsey
0

Jag kunde se det..men har säkert inte kunnat på den tiden jag satt med modem.
Kunde heller inte se film och web-tv då jag hade lägre hastighet(0.25) på bredbandet, nu har jag 8.0 och har inga problem.Glad
Sedan beror det också på vad som finns i datorn,inställningar,minne, version på Media Player, AktivX m.m

Hawknestgrove
0

Ok, då ska jag tipsa o denna tråd inne på Hittis, så kan de läsa…

gurin
0

Gunilla. Jag tror att du missuppfattar lite.

Det är nog inte så att de inte kan se länkarna. De kan inte se filmerna eftersom all nödvändig programvara inte är installerade i datorn.

Jag kan inte se filmen med mozilla eftersom jag inte har quicktime och aldrig kommer att installera detta program. I Internetexplorer kan jag dock se den om jag så skulle vilja.

mvh/gurin

Sessan1
0

jag kan se den kattfilmen iaf

Hjortronsylt
0

Om man kikar in på Aftonbladets Webb-TV "frågor och svar" så hittar man alla svaren för att kunna se / varför man inte kan se Webb-TV.