Pandora-inspelare
Jag antar att dom flesta känner till Pandora som Staffan tipsade om. Låtarna spelas ju en efter en med en liten tystnads-delay mellan varje låt. Detta har jag utnyttjat i en wav-inspelare WavRec som finns att ladda ned här. Vitsen är att låtarna spelas in och separeras automatiskt.
Inet/Windows: Surfa in på Pandora och ställ volymen på max. Dra upp Wave till max i Windows Play Control (Volymkontrollen).
WavRec: Välj en mapp att spara låtarna i. Välj inspelningskvalitet - PCM 44100 kHz 16 bit Stereo för CD-kvalitet. Checka "Pandora-inspelning". Klicka på "Spela in"
Filnamnen ges av datorklockan och att allt är ok ser ni på att volymmätaren gungar i takt med musiken. När denna legat på 0 i minst (default) 1 sek och återigen visar plus så avslutas inspelningen och en ny påbörjas automatiskt.
Anm: Låtar (som tur är rätt ovanliga) med tvärtysta partier kommer tyvärr att huggas upp i mindre delar men dessa kan ju sammanfogas i lämpligt program. I ovanliga fall byter Pandora låt med en delay <1 sek varför man då får 2 låtar i en fil.
Andra funktioner: Inspelade låtar (även mp3) kan lyssnas på och navigeras i direkt genom dubbelklickning. Finns en timer, bara ange starttid/stopptid och checka så spelas te x webradion -vilken naturligtvis måste vara igång - in mellan dessa tidpunkter. Brukar själv spela in Äntligen Morgon med Adam/Gry varför defaulttiderna är kl 6-10.
En bra grej med wav-filer är att man direkt kan bränna en ljud-CD, t ex kvällens Pandora-inspelning.
Coolt Cartman! Mycket coolt!
Mvh // Johan

Testade att köra programmet i natt med radiostation Stevie Wonder i CD-kvalitet. På morgonen fanns där 87 filer. Av dessa 87 hade 3 st klippts mitt i, samtliga från en mastodontlåt av Prince. Minst 3 st var dubbellåtar, d v s när Pandora byter låt supersnabbt. Orkade inte lyssna igenom alla utan plockade bort alla filer >60 Mb och <10 Mb vilket lämnade kvar 69 st garanterat korrekta låtar.
En grej som jag glömde nämna, se till att ni har What U Hear eller Wave/Midi/CD förkryssade i Volymkontrollen (inspelning, Windows). Kör ni t ex Skype så ändras nämligen inställningen automatiskt till Mic. Om ngn plockade ned programmet vid tiden för #0 så var denna felaktig, lade upp en korrekt några timmar senare (samma länk).

Imponerande!

Pandora laddar ner melodierna i MP3 format (men utan filtillägg).
Gå till
C:\Documents and Settings\ANVÄNDARNAMN\Lokala inställningar\Temp\
I någon av plugtmp-mapparna ligger filerna som "access-88" t.ex. Döp om dem till access-XX.mp3 och spela dem som vanligt i valfri spelare eller dumpa dem i närmsta iPod.
Det låter lättare än att försöka rippa om dem.

Tack för tips..men jag hittar inga (kör Explorer). Har du testat detta själv? Kollade lite på nätet, verkar som om detta endast eventuellt skulle funka med Firefox?

Jag kör Firefox iofs och där funkar det utmärkt. Tror inte tekniken skiljer sig så mycket med IE, bara att filerna sparas någon annanstans.
Jag trodde de streamades i realtid…
Mvh // Johan

Nån som testat programmet? Tog ned 108 st felfria blueslåtar en natt härförleden, station Buddy Guy. Tas bort 10/6.
Finns det något liknande program för mac?