Datorn iFokus

Datorn

Etikettmac
Läst 128 ggr
DesK
2021-11-19 16:43
0

MacBook?

Då och då har vi behov av en MacBook. Så nu funderar jag på att skaffa en sådan, men jag kan ingenting om dem, så jag behöver råd och tips. Den behövs mest för att ladda hem nyare iOS och diverse uppdateringar. Det behöver inte vara senaste modellen och den får gärna vara begagnad. Vad behöver jag tänka på? Finns det någon här som ev kan sälja en vettig dito till mig?
(Jag har iPad Pro och iPhone XS Max)

/Désirée

johan
2021-11-19 19:33
1

Du behöver ingen dator för att uppdatera iOS. Det gör du direkt från enheten.

Men om du vill ha en dator för att det är praktiskt med en dator ibland skulle jag starkt rekommendera nya MacBook Air M1. Superbra dator till bra pris.

https://www.apple.com/se/macbook-air/

Mvh // Johan

MacBook Air har gjorts om helt tack vare kraften i Apple M1-chippet. Upp till 3,5× snabbare processor, 5× snabbare grafik och 18 timmars batteritid.
DesK
2021-11-19 20:35
0

Så här skrev grabben i en lokal grupp på Fb: Jag behöver hjälp med min iMac. Jag har bytt min hårddisk på iMac och nu den behöver ny operativsystem för att man ska kunna installera en operativsystem på min iMac måste man ha en USB minne med operativsystem. Jag kan inte ladda ner operativsystem för min iMac eftersom den funkar inte utan operativsystem. Min frågan är att har någon i Sjövik en MacBook eller iMac så att jag kan få låna den ungefär 30 minuter för att kunna ladda ner operativsystem från Apple hemsida och sen kopierar den till USB minne? Jag har en USB minne. Det går tyvärr inte med Windows dator eller annan typ utan bara apple MacBook eller iMac som man kan göra det!
Hör av er gärna om ni kan hjälpa mig med detta 😊

/Désirée

Niklas
2021-12-07 10:11
0

#2: Är det en väldigt gammal iMac? Är nya hårddisken helt tom? Finns den gamla hårddisken kvar eller är den trasig?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning